El nou cap de Hyundai no ha estat amable amb el present i el futur del WRC
«No vull crear antagonisme amb el promotor o la FIA. Som socis, hem de col·laborar. Sóc conscient que la situació és difícil i que organitzar un bon ral·li és una feina enorme. Si puc ser una de les persones que aporten noves idees i energia, estaria encantat.
Un cop desplegada aquesta postura de pau, va posar els dits a l’endoll, amb l’esperança de provocar un curtcircuit.
Hi ha una emergència. Quants Rally1 hem perdut des de l’any passat? 20%, 30%? Què serà el 2024? Som un campionat de fabricants o de clients? Necessitem més cotxes, més fabricants. Necessitem més propostes per a aficionats i marques.
Un millor retorn de la inversió és essencial. Crec que el primer que hem de fer és avaluar les limitacions que tenim. Al meu entendre, el WRC és més el resultat de les limitacions que l’envolten que el resultat d’on volem anar. Això es refereix especialment al parc d’assistència, però igualment a les emissions de televisió. Necessitem directe tot el temps, perquè aquesta és una de les limitacions de què parlo. Qui veu en directe de 8 a.m. a 9 p.m.? Per què no passem els millors moments? Per què no fals directe? Què volen els entusiastes? Encara que lamento que n’hi hagi tan pocs, crec que hauríem de compartir les dades que tenim sobre el cotxe, però també sobre l’esport per veure què funciona o no.
La possible sortida de Hyundai cap a altres disciplines no és una amenaça sense fonaments i l’arribada de François-Xavier Demaison podria anar així en la direcció d’un canvi d’estratègia a la marca.