La FIA introdueix més mesures de seguretat sota doble bandera groga

A la Fórmula 1, la seguretat és un procés en constant evolució, que millora amb el temps a mesura que es produeixen incidents

Després de diversos esdeveniments, i en particular de l’afer Gasly al Japó l’any passat, la FIA ha volgut posar en marxa una nova mesura d’ajust quan sorgeix un perill a la pista. A Suzuka l’any passat, el francès va tenir un ensurt en atacar sota la pluja i sota cotxe de seguretat amb poca visibilitat, mentre hi havia una grua a la pista.

L’argument presentat per Gasly va ser que estava intentant recuperar el temps en el seu temps delta a causa de la seva parada a boxes. És precisament aquest tipus de situacions que la FIA ja no vol veure, d’aquí la nova introducció, a partir del Gran Premi de Mònaco, de restriccions de velocitat més estrictes sota cotxe de seguretat o seguretat virtual en zones de la pista on hi ha banderes grogues dobles onejades. mostrat.

Un segon temps delta

D’acord amb el codi esportiu internacional de la FIA, les banderes grogues dobles es mostren quan hi ha un perill que bloqueja parcialment o completament la pista, o si els comissaris estan treballant a la pista o al costat. Fins ara, onejar banderes volia dir als pilots «reduir dràsticament la velocitat, no avançar i estar preparats per canviar de direcció o aturar-se».

A partir del Gran Premi de Mònaco, aquest requisit es farà encara més precís i estricte, amb l’ordre als pilots de respectar un límit de velocitat a les zones on hi hagi banderes grogues dobles.

«El que volem fer és proporcionar als pilots una eina per ajudar-los en cas d’incident i fer que les carreres siguin encara més segures»,

Director tècnic de la FIA, Tim Goss, que va supervisar el projecte.

“Des de fa uns anys, sota el règim de cotxe de seguretat i cotxe de seguretat virtual, utilitzem el “temps delta”.

Director tècnic de la FIA, Tim Goss, que va supervisar el projecte.

Així, quan hi ha un cotxe de seguretat físic o virtual, els pilots són informats d’aquest delta al seu quadre de comandament i per ràdio. Han de mantenir un valor positiu, és a dir, són més lents que el temps de referència a la volta. No obstant això, de vegades els cotxes poden augmentar legítimament la seva velocitat temporalment per recuperar el temps que han perdut en comparació amb aquest temps de referència. Com Gasly al Japó.

En resposta a això, la FIA imposa ara un límit de velocitat estricte addicional als pilots a la zona de perill precisa, independentment del seu temps delta inicial.

El que volem fer ara és estendre l’ús del concepte de temps delta per garantir que els cotxes es frenin estrictament quan s’onegen banderes grogues dobles en règim de cotxe de seguretat real o virtual, amb una limitació de velocitat de referència dedicada a la zona on aquestes banderes es mostren.

Possible avantatges i desavantatges

L’únic problema d’aquesta nova operació és, sens dubte, l’equitat. En el cas que un pilot A hagi de frenar dràsticament a la zona de bandera groga i un pilot B passi 15 segons després quan s’elimina la doble bandera groga, llavors el pilot B estalviaria temps al pilot A . Per a la FIA, només es tracta de danys col·laterals, ja que la seguretat preval quan hi ha perill a la pista, i cal «minimitzar els riscos passi el que passi».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments