L’estratègia d’Aston Martin a Mònaco i els rècords que trenca Alonso aquest 2023 al Principat

Les 84 mil·lèsimes de diferència en la classificació de dissabte entre Alonso i Verstappen van tindre les seves conseqüències diumenge.

El doble campió del món havia pronosticat que la victòria arribaria a la primera curva, i el pilot d’Aston Martin no s’equivocava.

«Va ser dur! Vam optar pels pneumàtics durs per a la sortida, així que vam perdre aquesta possibilitat [d’avançar a Verstappen] a la primera curva, per la poca distància per frenar. Vam haver de jugar a llarg termini amb l’estratègia, però Max va conduir molt bé amb els pneumàtics mitjos.

No obstant això, una oportunitat es va presentar a Aston Martin i Alonso quan la pluja va caure al circuit monegasc. Finalment, l’equip britànic va optar per una opció conservadora, instal·lant pneumàtics mitjos a mesura que la pista estava cada cop més mullada.

A la volta que vam parar, la pista estava completament seca, excepte les corbes 7 i 8. Llavors, per què posar els intermedis? Estava completament sec, el 99% de la pista.

L’asturià va haver de tornar a boxes només uns minuts després per anar als intermedis. Una doble aturada que va privar Alonso d’una primera victòria en més de deu anys?

No vam tenir sort, i la pluja va complicar les coses», reconeix el pilot d’Aston Martin. No era fàcil conduir. Mai a tota potència durant tota la volta, la frenada ha estat molt delicada, sobretot a la curva 10. Em sorprèn que aquest any no hi hagués cotxe de seguretat.

Amb aquest 5è podi el 2023, Fernando Alonso iguala a Kimi Räikkönen amb el 103è podi de la seva carrera. El d’oviedo també es va convertir en el pilot de més edat que va pujar al podi del Principat des del 1970.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments