Ferrari aconsegueix la “pole” a Le Mans 50 anys després

Un altre gran dia per a Ferrari després del seu domini en classificació ahir es va emportar l’Hyperpole copsant la primer línea per la cursa de demà

El fabricant italià va tornar a l’acció assegurant la primera fila de l’edició del Centenari de les 24 Hores de Le Mans. I per descomptat, el pilot no és altre que Antonio Fuoco, qui va oferir el primer lloc a Ferrari. Això suposa una fita significativa per al fabricant italià, ja que és la seva primera pole position a la Sarthe des de 1973, la seva última participació oficial. En aquell moment, Arturo Merzario havia establert un rècord al volant del 312 P/B amb un temps de 3:37.500.

Avançant cinquanta anys, Antonio Fuoco, pilotant el Ferrari 499P N°50, va completar la seva millor volta en 3’22“982 malgrat algunes molèsties al final del segon sector. A la línia de sortida, va avançar el cotxe germà (N°51) conduït per Alessandro Pier Guidi en poc més de 7 dècimes de segon. Aquest temps impressionant de Fuoco marca un nou rècord de l’era Hypercar, superant la marca anterior establerta per Kamui Kobayashi (Toyota GR010 N°7) en 3’23“900. Així doncs el cotxe del català Miguel Molina sortirà en el primer lloc de la graella demà divendres a les 16h.

toyota tgr wec le mans 2023

La jornada va ser difícil per a Toyota, ja que els seus cotxes GR010 no van poder plantar cara als vehicles italians. El millor que van poder aconseguir va ser la tercera i cinquena posició amb els cotxes N°7 i N°8 respectivament, però a més d’un segon de diferència. Va ser Felipe Nasr amb el Porsche 963 N°75 qui va superar els dos GR010.

Porsche le mans 2023 hypercar

El Cadillac V-Series número 3 de Sébastien Bourdais va tenir una amarga Hyperpole. Tot i que no s’esperava veure’l en el Top 4, l’equip va aconseguir situar-se en la tercera posició. No obstant això, una fallada de motor (incendi) els va obligar a aturar-se a les Hunaudières a poc més de 5 minuts de la bandera a quadres. A més, van perdre el seu millor temps per provocar una bandera vermella i, finalment, van caure fins a la vuitena posició.

Sorpresa entre els LMP2

A la categoria LMP2, l’equip IDEC Sport va sorprendre guanyant als grans favorits com Team WRT, JOTA i fins i tot Prema. Paul-Loup Chatin, al volant de l’Oreca 07 número 48, va aconseguir la pole position amb un temps de 3’32″923 per a l’equip francès. Cal destacar que aquest no és el primer èxit de Chatin a Le Mans, ja que ja havia aconseguit la pole position el 2018.

Paul Loup Chatin Edic Sport Le Mans 2023

Per a l’equip italià Prema, no hi va haver cap miracle. Van acabar amb el cinquè i el setè millor temps, cedint 1 segon i 1,7 segons respectivament a l’equip guanyador, IDEC Sport.

Pole per a Corvette entre els GTE

A la categoria GTE Am, es va mantenir la jerarquia amb Corvette aconseguint la pole position. El cotxe nord-americà, que ha dominat l’inici de la temporada amb dues victòries a Sebring i Portimão, va acabar 1“529 per davant del seu rival més proper, l’Aston Martin Vantage AMR N°25 de l’equip ORT By TF.

Corvette Racing le mans 2023

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments