El WEC limitarà a les marques de LMGT3

Recentment, l’ACO ha anunciat una nova regulació per a la classe LMGT3 del Campionat del Món de Resistència (WEC), que determina que només dos cotxes de cada constructor seran admesos a partir de la pròxima temporada.

Aquest canvi té com a objectiu donar prioritat als constructors que competeixen en la categoria Hypercar, la principal del campionat.

La nova regulació de la classe LMGT3

El president de l’ACO, Pierre Fillon, va revelar durant una conferència de premsa que l’expectativa és tenir entre 12 i 16 cotxes a la graella de sortida de la classe LMGT3, dividits entre 6 i 8 constructors.

La preferència serà donada als constructors inscrits a la classe Hypercar, que representen la màxima expressió de la competició. Això significa que els cotxes amb representació a la categoria Hypercar tindran prioritat en la selecció, mentre que els altres fabricants hauran de passar pel Comitè del WEC per garantir les seves inscripcions.

L’ens federatiu també ha donat a conèixer que per competir en la categoria hi haurà un subministrador únic de pneumàtics, en aquest cas serà GoodYear.

Diversitat i competència ferotge

Encara que la preferència sigui donada als fabricants de la classe Hypercar, Fillon va destacar que l’ACO no rebutjarà els fabricants involucrats en aquesta categoria. L’objectiu és promoure diversitat i competència al Campionat del Món de Resistència. A més dels fabricants de la Hypercar, altres constructors també tindran l’oportunitat de competir a la classe LMGT3. Aquesta aproximació vol enriquir el campionat, atraient diferents marques i models de cotxes d’alt rendiment.

Fillon, citat pe web Sportscar365.com declarava:

“Per descomptat, no rebutjarem els fabricants implicats en Hypercar. Però volem diversitat i també tindrem altres constructors”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments