Toyota no es va mostrar satisfeta amb els canvis d’última hora al Balanç de Rendiment (BoP), fets sense el consentiment dels equips
Els japonesos senten que la seva feina durant anys s’ha desfet i no estan contents amb això.
Rob Leupen, director de l’equip, no va criticar directament el canvi (cosa prohibida per la normativa) però va assenyalar amb com es va dur a terme a Motorsport.com:
Toyota va ser el fabricant més afectat pels retocs de BoP, afegint 37 kg al seu GR010 HYBRID, cosa que el pilot i director de l’equip Kamui Kobayashi va estimar que valdria 1,2 segons per volta al Circuit de la Sarthe.
Canvi d’última hora
Va ser el dimecres 31 de maig quan l’ACO i la FIA va fer oficial un canvi en el Balanç de Rendiment tot just abans del Dia de Prova del Centenari de les 24 Hores de Le Mans, quan no s’havia de modificar fins a la cursa.
Victoriós a les tres primeres curses de la temporada, Toyota es veu penalitzat així amb 37 quilos més per al Centenari. A la pole a Sebring, Ferrari es va veure penalitzada en 24 quilos. A l’altra banda de l’espectre, els fabricants menys eficients a l’inici de la temporada, concretament Peugeot, Glickenhaus i Vanwall, no van experimentar cap canvi.