Toyota assenyala directament al BoP després de perdre les 24h de Le Mans 2023

Toyota no es va mostrar satisfeta amb els canvis d’última hora al Balanç de Rendiment (BoP), fets sense el consentiment dels equips

Els japonesos senten que la seva feina durant anys s’ha desfet i no estan contents amb això.

Rob Leupen, director de l’equip, no va criticar directament el canvi (cosa prohibida per la normativa) però va assenyalar amb com es va dur a terme a Motorsport.com:

«No puc parlar de l’augment de pes, però podem parlar del fet que van canviar el procés i el sistema a mitja partida. Som de l’opinió que no haurien d’haver fet això. I si haguessin de fer-ho, no ho farien com ho van fer. Ens agradaria que aquestes coses no tornin a passar. És clar que hi ha pressió, no està bé que algú que acaba de començar un programa no pugui guanyar de seguida. Però això té certa lògica. La lògica és que fa temps que treballem de valent i això més o menys s’ha cancel·lat. Sembla que ara, si cridem prou fort, alguna cosa canvia a favor nostre. Estem molt descontents amb aquest procés”.

Toyota va ser el fabricant més afectat pels retocs de BoP, afegint 37 kg al seu GR010 HYBRID, cosa que el pilot i director de l’equip Kamui Kobayashi va estimar que valdria 1,2 segons per volta al Circuit de la Sarthe.

Canvi d’última hora

Va ser el dimecres 31 de maig quan l’ACO i la FIA va fer oficial un canvi en el Balanç de Rendiment tot just abans del Dia de Prova del Centenari de les 24 Hores de Le Mans, quan no s’havia de modificar fins a la cursa.

Les primeres carreres de la temporada del Campionat del Món de Resistència 2023 van demostrar que les diferències entre els diferents cotxes amb especificació LMH que competien a la classe Hypercar eren més grans del que s’esperava inicialment.

Tenint en compte aquests factors, i després d’una anàlisi exhaustiva de les dades disponibles, el Comitè WEC ha decidit que l’objectiu d’assegurar la igualtat de condicions dins de la classe Hypercar s’aconseguirà millor implementant una correcció entre les plataformes LMH i LMDh, però també dins aquestes plataformes.

Victoriós a les tres primeres curses de la temporada, Toyota es veu penalitzat així amb 37 quilos més per al Centenari. A la pole a Sebring, Ferrari es va veure penalitzada en 24 quilos. A l’altra banda de l’espectre, els fabricants menys eficients a l’inici de la temporada, concretament Peugeot, Glickenhaus i Vanwall, no van experimentar cap canvi.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments