L’esquirol Ferrarista

A la 16º hora del centenari de les 24h de Le Mans, Toyota va experimentar un revés significatiu quan Ryo Hirakawa va perdre dràsticament temps contra el Ferrari #51 de Alessandro Pier Guidi, que el perseguia de prop. L’avantatge de 12 segons que el pilot japonès havia aconseguit es va esvair en el transcurs d’un sol estint, i a partir d’aquí les coses ja no van ser les mateixes per al Toyota #8.

En declaracions posteriors a la primera derrota de Toyota al Circuit de la Sarthe des de 2017, Pascal Vasselon, director tècnic de l’equip, va explicar que el ritme de Hirakawa va quedar seriament compromès quan va atropellar un esquirol mentre liderava la cursa.

Vasselon va afirmar que hi va haver moments en què Toyota estava dominant el Ferrari, però l’atropellament de l’animal va canviar el curs dels esdeveniments. És probable que l’esquirola no fos molt petita, ja que va causar danys importants a la part frontal del cotxe.

«Hi ha hagut algunes finestres en què de vegades estàvem dominant Ferrari. Hi ha una lògica darrere d’això».

«Just després d’un d’aquells moments en què érem competitius, Ryo ha atropellat un esquirol. Probablement no era un de petit ja que ha fet un gran mal al tren davanter.

Un cop Hirakawa va tornar el Toyota 8 als boxes, l’equip es va veure obligat a canviar tota la part frontal del cotxe. Aquesta parada va permetre al Ferrari 51, que havia entrat al box al mateix temps, situar-se al capdavant de la cursa. Malgrat aquest contratemps, el Toyota #8 compartit per Hirakawa, Brendon Hartley i Sébastien Buemi va continuar lluitant per la victòria.

Després que el Ferrari tornés als box més tard, els dos equips van intercanviar posicions en diverses ocasions. No obstant això, el GR010 Hybrid de Toyota no va poder igualar el ritme del Ferrari 499P i una virolla d’Hirakawa a l’antepenúltima hora va certificar la victòria de la marca italiana.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments