Tal com van assenyalar els enginyers de Pirelli en l’anàlisi prèvia a la cursa, l’edició 2023 del ral·li africà va resultar ser més difícil i plena d’errors que els darrers anys, gràcies sobretot a la pluja que va fer que les carreteres fossin extremadament fangoses, tot i que es van assecar ràpidament.
L’efecte de la pluja, però, va anar més enllà del fang i les condicions de superfície relliscoses ja caracteritzades per una mala adherència. Les pedres esmolades, que complicaven la part mecànica dels cotxes, les llantes i els pneumàtics, estaven encara més exposades. Els pneumàtics tous van proporcionar l’adherència necessària fins i tot a les superfícies més relliscoses i, en general, van resistir l’enorme nombre de cops que van rebre.
Des del punt de vista de l’estratègia de pneumàtics, els Scorpions tous eren inevitablement l’única opció real.
Pel que fa als pneumàtics de recanvi, gairebé tots els pilots de Rally1 van optar per dos. No obstant això, hi va haver algunes excepcions, començant per l’últim tram de diumenge, quan molts pilots, amb l’objectiu d’assolir els punts màxims a la Powerstage, només portaven un pneumàtic addicional (Dani Sordo, Thierry Neuville, Ogier) i fins i tot quatre, en el cas de Esapekka Lappi.
Divendres va passar el mateix. Al matí, alguns pilots van marxar amb només un recanvi i, a la tarda, només Ogier es va arriscar a afrontar les segones pasades del dia amb només un pneumàtic al maleter. Va ser una aposta que va resultar guanyadora i que de fet va constituir el punt d’inflexió de tota la cursa: el menor pes va permetre a Ogier avançar-se a Rovanpera i consolidar l’avantatge.
Terenzio Testoni, responsable de les activitats de ral·li de Pirelli: