El circuit es divideix en tres rectes llargues i un nucli més enrevessat.
Hereu del ‘vell’ Zeltweg i més recentment, Osterreichring, el nou Red Bull Ring –que també va ser l’A1 Ring– és una pista molt ràpida, amb tres grans punts avançaments, en un traçat que, tot i ser molt ràpid, acostuma a donar bones curses.
Com a resultat, les velocitats mitjanes són generalment baixes, la qual cosa significa que els cotxes han de dependre més de l’adherència mecànica dels pneumàtics que de la força aerodinàmica. Com que la majoria de les curves són a la dreta, els pneumàtics esquerres fan la major part de la feina. Tanmateix, les dues esquerres són les corbes que consumeixen més energia dels pneumàtics.
Segon Sprint del 2023
Divendres serà el moment d’establir la graella de la cursa de diumenge, en el marc del segon cap de setmana de Sprint de la temporada. Després del divertit primer esdeveniment a Bakú, que va veure que Ferrari va acabar amb la sèrie de pole positions de Red Bull per cortesia de Charles Leclerc, el Red Bull Ring comptarà amb dues sessions de classificació.
La sessió de divendres serà d’una hora per decidir la graella de sortida del Gran Premi d’Àustria de diumenge, i aquestes posicions ja estan fixades.
Després, dissabte, hi ha l’Sprint Day que inclou el Sprint Shootout –una sessió de classificació més curta, però dividida en tres parts– que estableix la graella del propi Sprint.
I tot això en un traçat que fomenta les grans curses, a més de ser un lloc on les condicions meteorològiques difícils solen tenir un paper el cap de setmana.
Dades GP d’Àustria
1º GP: 1970
Voltes: 71
Circuit: 4.318 km
Distància: 306.452 km
Rècord: 1m05.619s (Carlos Sainz, 2020)
Horaris GP d’Àustria 2023
Divendres 30 de juny:
- 13:30h-14:30h: Lliures 1
- 17:00h-18:00h: Classificació
Dissabte 1 de juliol:
- 12:00h-12:44h: Classificació al sprint (sprint shootout)
- 16:30h: Cursa al Sprint
Diumenge 2 de juliol:
15.00h: Cursa (71 voltes)