RESISTÈNCIA: Acura (Honda) confirma la creació del seu LMDh per al 2023

Acura s’unirà a la nova categoria de prototips LMDh al Campionat IMSA SportsCar a Amèrica del Nord el 2023

La marca d’Honda ha consolidat el seu compromís de continuar en l’IMSA quanels LMDh substitueixin l’actual classe reina Prototip Daytona d’aquí dos anys.

Acura ja va explicar la seva intenció de desenvolupar un híbrid LMDh basat en LMP2 el setembre passat quan va donar a conèixer a Wayne Taylor Racing i Meyer Shank com els seus equips per al seu assalt IMSA el 2021.

Una breu declaració publicada aquest dimarts deia:

«Acura Motorsports avui ha confirmat que continuarà competint en la primera categoria del Campionat IMSA SportsCar en 2023 sota el nou format LMDh.»

L’anunci significa que tres fabricants s’han compromès ara amb una categoria que permetrà que els mateixos cotxes competeixin tant en la IMSA com en el Campionat Mundial de Resistència (WEC) que inclou les 24 hores de Le Mans.

Acura s’ha unit a Audi i Porsche, que respectivament van anunciar els seus plans al novembre i desembre de 2020.

Mazda encara no ha confirmat la seva decisió

Mazda ha format part de la categoria reina de l’IMSA des de 2014 i va introduïr l’actual cotxe RT24-P el 2017, però ha retallat la seva presència a un sol cotxe durant la temporada 2021.

Les regulacions actuals de DPI utilitzades en la classe alta de la sèrie seran reemplaçades per la categoria LMDh que ha estat formulada conjuntament per IMSA i el Campionat Mundial de Resistència (WEC) de la FIA a partir de 2023, amb Audi i Porsche que ja han promès el seu suport.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments