Reunió constructiva entre equips, pilots i promotor del WRC

Pilots i representants d’equips van participar després del Ral·li de Sardenya en una reunió en línia, instigada pel promotor del campionat, per compartir idees per millorar el campionat

El WRC va convocar una reunió arran dels comentaris realitzats per Hyundai Thierry Neuville als prolegòmens del Ral·li de Portugal del mes passat, en què afirmava que el campionat necessitava fer canvis per millorar el seu atractiu per a fabricants i aficionats.

Aquesta conversa amb el promotor del campionat va seguir una reunió amb pilots presidida pel campió del món de ral·lis del 2003 i vicepresident de la Comissió de Pilots de la FIA, Petter Solberg, al Ral·li de Sardenya.

En declaracions al mitjà autosport, els representants del WRC i dels equips que en forment part van afirmar que va ser una reunió constructiva:

«Ha estat una reunió constructiva, però els detalls continuaran sent confidencials».

El director de l’equip Toyota WRC, Jari-Matti Latvala, també va descriure la reunió com a «constructiva» pel que fa a la discussió d’idees per millorar el campionat de cara al futur.

«Els ral·lis sempre han estat i continuen sent un esport increïble, i el WRC té una història increïble des que va començar fa 50 anys»

Latvala

«També és important que pensem en el futur i en allò que potser podem fer de manera diferent per millorar-lo».

Latvala

«Vam tenir una reunió constructiva entre les diferents parts interessades en què es van discutir molts temes amb algunes bones idees per millorar les coses de cara al futur. És bo veure aquesta col·laboració positiva i esperem que beneficiï l’esport i ho faci més fort» .

Latvala

Neuville no és l’únic pilot o representant d’equip que ha expressat la seva preocupació sobre la futura direcció de la màxima categoria del ral·li les darreres setmanes.

Kalle Rovanpera va demanar que les tripulacions rebessin pneumàtics frescos per al Power Stage per evitar l’estalvi de pneumàtics els diumenges, cosa que disminueix l’espectacle per als aficionats, mentre que el cap de Hyundai , Cyril Abiteboul, ha pressionat perquè es revisi tot el format.

El WRC i la FIA ja han anunciat que estan considerant introduir un límit de costos en un intent d’augmentar la rendibilitat per als fabricants i atraure noves marques a la disciplina.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments