El Festival Motorsport Alp 2500 s’ha convertit en l’esdeveniment més important de motor cada principi d’estiu. Aquest any, en el seu setè any consecutiu, el festival reunirà tres esdeveniments diferents: el Rallysprint de la Cerdanya, la Pujada a Alp 2500 i la Trobada de Clàssics i ECO Trobada.
Una festa del motor consolidada
L’escuderia Cerdanya Racing ha rebut un gran suport i interès per part de l’Ajuntament d’Alp per organitzar aquesta sèrie de proves que s’han consolidat no només en el panorama català, sinó també a nivell estatal i internacional. La Pujada a Alp 2500, ara part de la Copa d’Espanya de Muntanya, ha atret l’atenció a nivell estatal, mentre que també és puntuable pel Trophée des Pyrénnées, que inclou proves a França i Andorra.
Aquest reconeixement ha impulsat la participació creixent d’aficionats que viatgen fins a la turística comarca de la Cerdanya per gaudir d’aquest esdeveniment únic. Cal destacar la col·laboració de l’Associació de Restaurants i Empresaris d’Alp, que asseguren que tots els membres necessaris per organitzar aquesta festa del motor en un entorn envejable rebin l’alimentació adequada.
Una ubicació espectacular
La localitat d’Alp serà l’epicentre on els equips de les diferents disciplines esportives es reuniran per competir. Les competicions oficials tindran lloc a la carretera que uneix Alp amb Masella, la GI-400.
El traçat que ofereix la carretera GI-400 és ideal per la disciplina de competició en muntanya. L’amplada de la pista i el bon estat de l’asfalt son dos de les característiques d’una prova que agrada molt als pilots, amb un total de 6,03 quilòmetres cronometrats i una pendent mitjana del 6.7%.
Enguany destaca la seva incorporació a la recentment creada Copa d’Espanya de Muntanya, la Copa CEM. A més a més també és puntuable pel Campionat de Catalunya i pel Trophée des Pyrénnées, atraient molts pilots francesos i andorrans.
Pere Ros Claveria, president de Cerdanya Racing:
8è Rallysprint de la Cerdanya
El 8è Rallysprint de la Cerdanya forma part del Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’Asfalt. Aquesta competició es disputarà durant el dissabte, sent el primer plat fort del cap de setmaba.
La prova començarà 5 minuts passats dos quarts de dotze del matí a Alp. La principal novetat d’enguany és que els participants posaran direcció Das després de tres quilòmetres, per realitzar una tècnica baixada fins a la petita localitat veïna,. Després d’un reagrupament i assistència, a partir de les 16:40h tindran lloc les tres passades restants del recorregut, que segueixen el patró tradicional: sortiran de Masella i arribaran a Alp. La prova finalitzarà a les 8 del vespre, i l’entrega de trofeus es realitzarà a les 21:15h.
Equips Destacats
Hi ha diversos equips destacats que competiran pel podi en aquest Rallysprint de la Cerdanya. Alguns dels principals favorits són Quim Manresa – Miquel Amblàs (Subaru Impreza 555), els moderns Porsche 997 GT3 de Josep Maria Soler – Josep Ramon Ribolleda i David i Etna Espasa o el BMW 325i E30 de Francesc Gutiérrez i Raúl Vallés. Altres equips destacats son Joan Roca – Marta Ylla (Vauxhall Astra), Xavi Soler – Denisia Bianca Muj (BMW 325i E30), Sergio García – Ariadna Martínez (Citroën AX), o Àlex i Joan Font (Seat Ibiza Cupra)
A més, aquesta prova també comptarà amb equips de Regularitat i Regularitat Sport, com ara José Luis Moreno – Isidre Noguera amb el BMW 320i E30 i Josep i Xavier Cunill amb un Porsche 911 SC.
12a edició de la Pujada a Alp 2500
La competició arrancarà a les 10:00h del matí de diumenge dia 9 de juliol amb les dues primeres pujades d’entrenaments oficials. A continuació es realitzarà la primera cursa. Després d’una altra pujada d’entrenaments, vindran dues ascensions consecutives per donar per acabada la prova amb l’entrega de trofeus ben entrada la tarda.
L’elevada inscripció de la temporada passada s’ha repetit, amb un total de 85 participants de procedències molt diverses. Una vintena de monoplaces competiran a Alp: encapçalen la llista tres espectaculars barquetes, dos Nova NP03 en mans del madrileny Gonzalo Cabañas i l’alicantí Antonio Llamusí, i una Norma M20FC del pilot de l’ACA Antonio Vázquez. L’armada andorrana amb pilots com Edgar Montellà, Ramón Plaus o Ian Porté en CM-PR (Categoria 3), entre d’altres, i de Joan Gil, Felipe Brandao i Ramiro Coelho en CM+ (Categoria 2) son candidats a ocupar les primeres posicions dins de la Copa CEM, el Campionat de Catalunya i el Trophée des Pyrénnées.
El vencedor en Turismes de la passada edició, Jordi Gaig (Porsche 991 GT3 R), promet intentar repetir triomf a la Categoria 1 però de ben segur que tornarà a comptar amb la clara oposició de Gerard de la Casa (Ford Fiesta), Joan Salvans (Porsche 997 GT3 Cup) o Kike Perelló (Porsche 991 GT3). Santi Guitart (Demon Car CM+) o Toni Arrufat (Silver Car CM-PR) son altres candidats a fer un bon paper al certamen català, mentre que els francesos Ghislain Authier (Mitjet SuperTourisme) o Philippe Faure (Tracking) intentaran posar les coses difícils als andorrans dins el trofeu pirinenc.
Extensa també la participació en Regularitat i Regularitat Sport, fregant la vintena de participants, amb autèntics especialistes de la modalitat com Joaquim Vilatarsana (Renault 5 Copa Turbo), Josep Garcia (Porsche 911 SC), Josep Maria Martí (Seat 131) o Jorge Villasán (Volkswagen Golf GTI MKII).