La Pujada Alp 2500 va arribar a la seva dotzena edició, convertint-se en un cap de setmana d’automobilisme inoblidable a la comarca de la Cerdanya. Aquest any, la cursa ha estat especialment rellevant, ja que s’ha integrat a la Copa d’Espanya de Muntanya de la Federació Espanyola d’Automobilisme.
Triomf de David i Etna Espasa a la vuitena edició del Rallysprint de la Cerdanya, en una prova que dissabte va resultar molt interessant per la velocitat que van demostrar alguns dels participants i els canvis de posicions fins a última hora.
Cabañas i Gaig no donen opció
El jove pilot madrileny, Gonzalo Cabañas, demostrava el seu domini en cada cursa disputada a la Cerdanya, incloent-hi les sessions d’entrenament. Amb un monoplaça NOVA NP03, aquest ràpid pilot de l’escuderia PRM Racing destacava pel seu alt nivell competitiu a l’asfalt català. La seva primera aparició a la prova organitzada per Cerdanya Racing ha estat senzillament perfecta emportant-se la Categoria 2 de la Copa CEM.
Jordi Gaig, pilot del Porsche 991 GT3 R, va brillar amb llum pròpia en aquesta edició de la Pujada Alp 2500. El seu rendiment excepcional i la seva habilitat al volant li van permetre dominar la cursa i guanyar en diverses categories. Gaig es proclamava campió de la Categoria 1 de la Copa CEM, superant amb autoritat els seus competidors. Els seus companys d’escuderia, Gerard de la Casa (Ford Fiesta) i Joan Salvans (Porsche 997 GT3 Cup), no podien fer front a l’imparable Jordi Gaig.
L’andorrà Edgar Montellà ha estat un dels pilots revelació d’aquesta edició de la Pujada Alp 2500. Amb el seu Speedcar GT-R Evo, Montellà s’ha imposat amb contundència en la Categoria 3 de la Copa CEM. Ha superat amb solidesa els seus rivals, Ramón Plaus i Jordi Vilardell, i ha demostrat el seu potencial com a pilot jove i prometedor.
Gran nivell dels catalans
Jordi Gaig ha destacat com el pilot dominant de la cursa, ja que fins i tot els vehicles lleugers CM no han pogut atrapar-lo. Guanyava la categoria de Turismes de manera contundent. En segona posició, i primer en la categoria CM-Promoció, es situava Toni Arrufat amb el seu Silver Car, protagonitzant una actuació excel·lent en una lluita ajustada amb el pilot andorrà Edgar Montellà de Speedcar. En tercer lloc, Joan Gil era el millor en la categoria CM+ amb el seu Speedcar.
D’altra banda, Gerard de la Casa i Joan Salvans completaven el podi de la categoria Turismes a Catalunya. El seu ritme elevat els convertia en els referents de la classificació general de la prova. Eudald Carbonell (Demon Car) aconseguia la tercera posició entre els vehicles de la categoria CM-PR. Santi Guitart i Felipe Brandao ocupaven les primeres posicions en la categoria CM+.
El Trophée Pyrénnées, que ha aplegat molts pilots francesos i andorrans, ha tornat a veure Jordi Gaig destacant amb un triomf contundent. Ha acabat amb una avantatge de 6,120″ sobre Edgar Montellà i de 9,163″ sobre Joan Gil, també dels Pirineus. Philippe Faure, amb un monoplaça Tracking, ha estat el millor pilot francès classificat.
Clàssics i regularitat
Les lluites entre els participants de la categoria Regularitat també han estat molt interessants. En la categoria Reg. Sport, Joaquim Vilatarsana (Renault 5 Copa Turbo) ha aconseguit la victòria en una ajustada batalla final amb Jorge Villasán (VW Golf GTI). En tercera posició s’ha classificat Josep Garcia (Porsche 911 SC), tot i que a certa distància dels dos primers. Ramón Martí, amb un BMW 320i, ha estat el millor pilot entre els deu participants de la categoria Regularitat.
Paral·lelament a la XII Pujada a Alp 2500, s’ha celebrat la 7a Trobada de Vehicles Clàssics i ECO, que ha reunit aficionats d’aquest tipus de vehicles que han deixat empremta en la història de l’automobilisme. A més, amb la disputa del Rallysprint de la Cerdanya el dissabte, l’Ajuntament d’Alp i les estacions d’esquí de La Molina i Masella, sota la marca d’ALP 2500, han contribuït a impulsar una vegada més el Festival Motorsport Alp 2500, que ha ofert un conjunt d’esdeveniments relacionats amb el món del motor.
Un Rallysprint ben emocionant
Quim Manresa, amb el seu Subaru Impreza 555, va començar el Rallysprint de la Cerdanya amb gran ritme Acompanyat pel seu copilot Miquel Amblàs, el pilot de MC Racing aconseguia els millors temps en les dues primeres especials. Tot i no obtenir una avantatge considerable, el duo del Subaru arribava al migdia com a líders amb una diferència de 5 segons després de cedir només una dècima en el tercer tram, en comparació amb el millor temps aconseguit pels Espasa amb el seu Porsche.
No obstant això, una avaria mecànica posava fi abruptament a les aspiracions de Manresa i Amblàs, que es veien obligats a abandonar a la primera passada en sentit Masella – Alp. A partir d’aquell moment, David i Etna Espasa, pare i filla, es situaven al capdavant del Rallysprint. Amb un potent Porsche 997 GT3 RS 3.8, han resistit els atacs dels seus rivals i han aconseguit una victòria treballada.
Emoció fins al Final
La segona posició a Alp va ser objecte d’una disputa intensa. Francesc Gutiérrez i el seu copilot Raúl Vallés havien de treballar de valent per recuperar el temps perdut a causa d’una punxada, tot intentant mantenir-se en la segona posició del podi malgrat la persistència de Sergio García i Ariadna Martínez. El duo del Citroën AX «atòmic» ha realitzat una actuació impecable, i finalment ha estat recompensat amb la segona posició absoluta després que Gutiérrez rebés una penalització de 20 segons. A la tercera posició han entrat Josep Maria Soler i Josep Ramon Ribolleda, tan espectaculars com sempre amb el seu Porsche 997 GT3 RS 3.6.
El top cinc de la classificació final ha estat completat pels equips formats per Gutiérrez-Vallés (BMW 325i E30) i Xavi Soler – Denisia Bianca Muj, que han anat remuntant posicions al llarg de tota la jornada amb vehicles idèntics. Pel que fa a les categories, David i Etna Espasa han aconseguit la victòria en la categoria 1, Joan Roca i Marta Ylla (Vauxhall Astra) en la categoria 2, i García-Martínez en la categoria 3.