M-Sport i NWM ja tenen a punt el nou Ford Ranger T1+

M-Sport i Neil Woolridge Motorsport continuen el sempre difícil procés de desenvolupament d’un nou cotxe, acabant una de les diverses fases d’evolució i desenvolupament del projecte. Com millor sigui el treball en aquesta etapa, menys maldecaps hi haurà quan els cotxes s’enfrontin a la «dura realitat» de la competició.

M-Sport i Neil Woolridge Motorsport (NWM) van anunciar que el Ford Ranger T1+ ha completat una altra fase de proves i desenvolupament, donant lloc a una actualització important que millora el rendiment, la refrigeració i la fiabilitat del xassís. Des de l’últim trimestre del 2022, M-Sport i NWM han dut el Ford Ranger T1+ a una prova de conducció per Europa, Àfrica i Orient Mitjà per entendre la direcció de desenvolupament de les bases ja sòlides establertes per NWM. En total, M-Sport i NWM van completar més de 10.000 quilòmetres de proves de desenvolupament, l’equivalent a més de dues distàncies del Ral·li Dakar. En aquest període intens de desenvolupament, M-Sport i NWM es van centrar en el rendiment i la fiabilitat del vehicle.

A l’àrea del rendiment del vehicle, es van abordar dues àrees clau amb actualitzacions del xassís que van augmentar la resistència i la rigidesa. La segona àrea de major interès per a M-Sport va ser la suspensió, ampliant així la seva col·laboració amb Reiger Suspension. El Ranger T1+ ara està equipat amb amortidors Reiger fets a mida, desenvolupats per Reiger, que tenia personal present durant les primeres etapes del programa de desenvolupament.

Valorem l’associació amb M-Sport i Ford Performance, i l’oportunitat que ha creat per accelerar el desenvolupament del nostre Ranger T1+ en preparació per al Ral·li Dakar 2024. Mostrarà el rendiment del nostre cotxe i les seves capacitats a nivell internacional.

Neil Woolridge, fundador de NWM

El paquet original del Ranger T1+ era molt bo, i les nostres pròpies proves i desenvolupament a Sud-àfrica i la nostra participació al Campionat Sud-africà de Raids ja han vist millores en competitivitat importants. El fet que els nostres dos pilots locals, Gareth i Lance Woolridge, corren amb els cotxes i també participin en el disseny i la construcció dels vehicles, ens ha permès millorar contínuament el cotxe des del seu debut l’any passat.

Neil Woolridge, fundador de NWM

Amb M-Sport i NWM treballant junts i completant uns 10.000 km de proves des de l’any passat en diversos llocs i condicions meteorològiques, hem pogut afinar totes les parts del cotxe i el progrés ha estat molt satisfactori. Esperem veure com funciona el Ranger T1+ actualitzat a nivell internacional.

Neil Woolridge, fundador de NWM

Hem estudiat acuradament el xassís per trobar oportunitats de millores estructurals en termes de rigidesa i durabilitat. Aquests canvis es van fer i validar mitjançant un programa de proves rigorós.

Chris Williams, director tècnic de M-Sport

Per accelerar el nostre desenvolupament, hem volgut recórrer a Reiger per la seva experiència al Dakar. En col·laboració, vam crear una nova configuració d’amortidor i de braç, que es va traduir en una relació de moviment millorada i fent un ús total de l’última tecnologia d’amortidor de Reiger, dissenyada específicament per a ral·lis. Hem provat la nova configuració a Fontjoncouse, i dues vegades al Marroc, amb importants millores de rendiment.

Chris Williams, director tècnic de M-Sport

Un dels grans reptes ha estat optimitzar els sistemes de refrigeració del vehicle. Ens centrem a simplificar i millorar l’eficiència dels radiadors. Mitjançant CFD, vam estudiar l’aerodinàmica per entendre el flux d’aire del vehicle i aprendre la millor manera d’extreure calor a diferents velocitats. Per validar els nostres canvis, vam fer proves a Dubai, Sud-àfrica i el Marroc, totes amb temperatures ambientals superiors als 40 graus centígrads.

Chris Williams, director tècnic de M-Sport

«La següent fase per al Ranger T1+ és veure com funciona en competició. La fase principal de desenvolupament ja s’ha completat, hem de demostrar-ho en competició. A partir d’aquí, participarem en competicions més rellevants per assegurar-nos que estem en forma abans del Ral·li Dakar 2024».

Chris Williams, director tècnic de M-Sport

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments