Lamborghini presenta el seu LMDh, el SC63

Com Porsche el 2022, va ser al Goodwood Festival of Speed ​​que Lamborghini va presentar el seu LMDh per a IMSA i WEC 2024

Aquest projecte LMDh representa un nou concepte de carreres i forma part de l’estratègia “Direzione Cor Tauri” presentada el 2021: un full de ruta per a l’electrificació de la marca que portarà la companyia a hibridar tota la seva gamma de models a finals de 2024.

«El cotxe més avançat mai produït per Lamborghini»

«El SC63 és el cotxe de carreres més avançat mai produït per Lamborghini i segueix el nostre full de ruta ‘Direzione Cor Tauri’ establert per la marca per a l’electrificació de la nostra gamma de productes».

Stephan Winkelmann, President i CEO de Lamborghini

L’oportunitat de competir en algunes de les carreres de resistència més grans del món amb un prototip híbrid s’alinea amb la nostra visió del futur de la mobilitat d’alt rendiment. El SC63 LMDh és un pas cap a les esferes més altes i cap al futur de l’automobilisme per a la nostra Squadra Corse. »

Stephan Winkelmann, President i CEO de Lamborghini

El SC63 compta amb un motor V8 biturbo de 3,8 litres totalment nou que va ser desenvolupat pels enginyers de Lamborghini específicament per al programa de carreres. El motor té una configuració de «V freda», la qual cosa significa que els turbos estan muntats a l’exterior del motor, cosa que facilita la refrigeració i el manteniment. A més, la solució «V freda» redueix la massa i optimitza el centre de gravetat del cotxe. Aquesta solució, combinada amb un equilibri aerodinàmic especialment desenvolupat, redueix la massa i optimitza el centre de gravetat del cotxe.

LAMBORGHINI SC63

La potència del motor i del sistema híbrid, de sèrie en tots els cotxes de la classe LMDh, està limitada per normativa a 500 kW (680 CV). La unitat de potència està gestionada per una unitat de control electrònic Bosch. Les regulacions de LMDh demanen una caixa de canvis, una bateria i una unitat generadora de motor (MGU) estàndard, que redueixi els costos de desenvolupament de prototips.

Lamborghini associat a Ligier

Lamborghini va triar la marca francesa Ligier com a soci per desenvolupar i construir el monocasc. Com a primer fabricant que va triar Ligier per a un projecte LMDh, Lamborghini ha tingut la llibertat d’especificar els seus requisits, especialment pel que fa al desenvolupament de la suspensió davantera, la distribució global del pes i la facilitat de manteniment de les parts crítiques del cotxe. La carcassa de l’embragatge, que omple el buit entre la part posterior del motor i la part davantera de la caixa de canvis, afecta positivament la rigidesa torsional i va ser dissenyada per allotjar el motor elèctric.

«L’automobilisme és un camp de proves valuós i exigent per a la nostra tecnologia. El nostre cotxe LMDh, el Lamborghini SC63, és un repte apassionant tant des del punt de vista tècnic com humà. El desenvolupament del nostre motor de combustió interna, la nostra carrosseria aerodinàmica i tot el paquet tècnic és un procés que ens ha portat a millorar constantment els nostres propis estàndards. Ara toca posar les rodes en moviment, literalment, a la pista per estar preparats i competitius per a la temporada 2024. En el desenvolupament del nostre cotxe LMDh, també estem atents a les possibilitats de transferència de tecnologia. Aprendrem de les nostres experiències en esport de motor i les aplicarem, sempre que sigui possible, als nostres futurs cotxes de producció.

Rouven Mohr, director tècnic de Lamborghini
LAMBORGHINI SC63

Un altre aspecte clau del desenvolupament és el sistema de frenada, que ha d’oferir el màxim nivell de rendiment i fiabilitat en totes les condicions. Les curses de resistència carreguen molt els frens i el primer objectiu va ser trobar un compromís entre pes i durabilitat, una refrigeració eficient i un sistema capaç d’adaptar-se als diferents estils de conducció.

Una decoració de colors italians

La carrosseria va ser dissenyada pel departament de disseny Centro Stile de Lamborghini, juntament amb l’equip de disseny de carreres. Compta amb indicis d’estil molt clars a tot el cotxe, incloses les emblemàtiques llums davanteres i posteriors en forma de Y.

«Des del principi, personalment li vaig dir a l’equip de disseny que el cotxe havia de ser molt funcional, però que volíem crear un cotxe que es pot reconèixer a l’instant com a Lamborghini. El reconeixement principal de la part davantera i posterior de l’SC63 es guia per la signatura de llum en forma de Y. La mida de la cabina i el caràcter principal del cotxe estan determinats per les regles esportives, però també hem implementat els nostres propis elements d’estil de marca a tot el cotxe. Un conducte NACA inspirat en la presa d’aire del Countach està integrat al panell lateral de la carrosseria. Quan mireu el pas de la roda del darrere, vam voler donar la impressió d’acceleració cap endavant, que es remunta al llenguatge de disseny del pas de roda de Lamborghini, que també es pot veure al Revuelto.

Mitja Borkert, director de disseny de Lamborghini al Centro Stile.

Els cotxes estaran engalanats amb una decoració familiar, d’acord amb les línies del desafiant Huracán GT3. Els SC63 funcionaran en verd Verde Mantis, amb una franja negra de Nero Noctis a la cabina, el capó davanter, el difusor de carboni, l’ala posterior i el parafang. Els cotxes també lluiran els colors verd, blanc i vermell del Tricolor italià i portaran la marca del rellotger suís Roger Dubuis.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments