El cada cop més complicat accés dels joves al WRC

Per a Teemu Suninen serà un estiu encara més calorós que per a tots nosaltres. El finlandès, de 29 anys, tindrà, de fet, l’oportunitat de jugar les seves cartes a les dues properes rondes del WRC: Estònia i Finlàndia.

Per al pilot de Tuusula (una població a les afores d’Hèlsinki), és el darrer tren: en 2 curses haurà de demostrar que es mereix aquell seient que ha quedat vacant per un destí macabre. En el punt positiu, són dues curses favorables per als pilots finlandesos i podrà comptar amb la millor posició de sortida disponible (a la part posterior del grup). No obstant això, Teemu haurà de ser capaç d’afrontar l’estrès i la pressió de l’última oportunitat, cosa que no sempre li ha anat bé en el passat.

Just Suninen va tenir l’oportunitat de provar l’i20 Rally 1 participant al ral·li Louna-Eesti i acabant segon darrere d’Ott Tanak. Tanmateix, al finlandès no li va resultar fàcil adaptar la seva conducció al Rally1 i també va expressar la seva preocupació perquè això podria constituir una barrera per a l’arribada de nous pilots al WRC. Aquestes són les seves paraules recollides per David Evans a DirtFish:

Va ser bo per a mi participar a l’esdeveniment de prova, perquè el Rally1 encara és un pas endavant, i és més gran que abans amb el WRC, a causa de l’híbrid.

Suninen

La filosofia ha canviat en comparació amb els cotxes R5 i Rally2. En aquells cotxes frenaves fort, com als antics World Rally Cars, però ara amb els Rally1 has d’anar una mica contra les regles que es coneixien des de fa temps. Ara la frenada s’utilitza per a la regeneració. Canvia molt.

Suninen

De cara al futur, crec que tindrem cada cop menys pilots joves a causa de les limitacions de les proves: la quantitat de proves que pot fer un pilot jove no és suficient, al meu entendre.

Suninen

D’alguna manera crec que podria ser una idea que algú faci un pla per tornar més proves per als pilots joves; potser podríem intentar portar un altre cotxe als equips constructors. Sabem que hi ha poc temps disponible per a les proves, així que potser les dades d’un quart cotxe per a un pilot jove podrien ser inestimables.

Suninen

Sens dubte, són consideracions a tenir en compte, encara que òbviament Suninen, quan parla d’un quart cotxe, intenta defensar el seu cas: com més volants hi hagi, més possibilitats tindria que córrer amb un Rally1. En tot cas, la reducció de les proves va ser criticada per molts pilots però, al cap i a la fi, va ser demanada pels equips com a mesura de contenció de costos.

Suninen és ben conscient de la situació i ha afegit que l’augment del cost dels cotxes pràcticament ha impedit que els joves pilots que han lluït en els campionats nacionals trobin el pressupost per intentar arribar al WRC.

Quan mires el cost del lloguer de cotxes, és molt difícil. De jove, si només participes en un ral·li, un esdeveniment, la pressió és molt alta. Si tens un problema tècnic, una punxada o el que sigui, la teva carrera s’ha acabat i la teva oportunitat ha desaparegut.

Teemu serà capaç de convèncer Hyundai per al 2024?

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments