Pirelli entra en joc en el nou format de classificació

Des de la temporada 2022, Pirelli havia formalitzat la voluntat d’introduir un nou format de classificació a la Fórmula 1. Inicialment, la primera prova estava programada per al Gran Premi d’Emília-Romanya al maig. Però l’esdeveniment va ser cancel·lat a causa de les inundacions que van afectar la regió, finalment tindrà lloc durant el Gran Premi d’Hongria de 2023. Aquest nou reglament, anomenat ATA (‘Alternative Tire Allocation’), imposarà les especificacions de pneumàtics que els monoplaça hauran de portar durant les sessions de classificació.

El format recorda el ja imposat a l’Azerbaidjan i Àustria, durant els Sprint Shootouts, que regeixen la graella de sortida de les Curses Sprint. Però la normativa de l’ATA abordarà efectivament els caps de setmana clàssics i definirà l’ordre de sortida dels pilots per a l’esdeveniment dominical.

Què canvia respecte al format habitual?

Si bé actualment, els pilots poden utilitzar l’especificació dels pneumàtics que trien per a cada ronda de classificació, se’ls imposarà una especificació precisa segons la següent distribució: Q1 (pneumàtics durs), Q2 (pneumàtics mitjans) i Q3 (neumàtics tous). Una distribució que es diferencia de la Sprint Shootout, on els pilots surten a la pista amb pneumàtics mitjans en SQ1.

Com a resultat, el nombre total de jocs de pneumàtics de pista seca subministrats per Pirelli es reduirà a 11, en lloc de 13. El fabricant italià també ha anunciat que la segona prova d’aquest format tindrà lloc a l’altre calendari a Monza (Itàlia), el proper setembre.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments