La FIA treu a licitació el subministrament de pneumàtics per al WRC

La Federació Internacional de l’Automòbil ha anunciat la licitació als fabricants de pneumàtics per al subministrament exclusiu a partir del 2025. L’actual proveïdor oficial, Pirelli, ha estat subministrant pneumàtics per a totes les categories del WRC i ara altres fabricants tindran l’oportunitat de presentar propostes per guanyar aquest contracte vital.

Actualment, la italiana Pirelli ostenta el títol de proveïdor oficial de pneumàtics per a totes les categories dins del WRC. Van guanyar l’última licitació de la FIA el 2019 i han estat subministrant pneumàtics des del 2021 fins al 2024. Aquest període va incloure l’última temporada del cotxe de la generació WRC i les tres primeres campanyes sota la normativa híbrida Rally1.

Pirelli té competència

Abans de l’arribada de Pirelli, el fabricant francès Michelin havia estat el proveïdor de pneumàtics per als equips del WRC fins a finals del 2020. No obstant això, després d’aquesta data, Pirelli es va assegurar el lloc com a proveïdor oficial de pneumàtics de control del WRC.

Però la competència entre marques de pneumàtics també ha canviat en els últims anys. La marca índia MRF ha entrat amb força al món dels ral·lis com ho demostra la seva abultada presència a l’ERC. Una licitació que no es desconeguda per als indis, ja que la de l’any 2019 van estar a punt d’emportar-se l’adjudicació.

Licitació per al futur del WRC

La pròxima licitació de pneumàtics de la FIA tindrà una durada de tres anys, del 2025 al 2027. Això coincideix amb l’últim any del contracte actual amb Pirelli i està previst que també coincideixi amb l’esperat canvi del WRC a un nou reglament.

Els fabricants de pneumàtics interessats tindran fins al 15 de setembre per presentar les seves propostes a la FIA. Després d’això, es preveu que l’organització anunciï el nom del fabricant adjudicatari el 19 d’octubre.

Requisits de la licitació

El plec de condicions de la FIA és clar en els requisits que han de satisfer els fabricants que optin a la licitació. En aquest sentit, s’exigeix que els licitadors puguin demostrar que els seus pneumàtics proposats són segurs, fiables i que poden oferir les mateixes capacitats esportives a tots els competidors dins de cada categoria tècnica en diferents condicions.

Els sol·licitants han de presentar un mínim de dues especificacions de pneumàtics per a terreny de grava i asfalt, així com un pneumàtic de neu amb claus i un altre pneumàtic d’hivern d’asfalt, amb i sense claus quan sigui permès. Aquestes dues variants poden ser de tipus o compostos diferents.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments