Alonso, Red Bull i el debat amb les noves Pirelli

Fernando Alonso va plantejar la hipòtesi que la nova construcció dels pneumàtics de Pirelli havia desequilibrat l’ordre de la graella, perjudicant alguns equips i beneficiant d’altres.

Per Paul Monaghan, enginyer en cap de Red Bull, qüestiona aquesta opinió, suggerint que el pla de desenvolupament de cada monoplaça ha creat una nova realitat.

El tècnic de Red Bull ha explicat a Hongria que és difícil dir que els pneumàtics tinguin implicacions en els canvis en l’ordre competitiu

Ens van donar l’oportunitat a Espanya de provar-los i vam aprendre una mica del que vindria.

Contràriament a l’opinió d’Alonso, que fins i tot va nomenar Red Bull com un dels equips perjudicats, per a l’enginyer de l’equip de Milton Keynes va assenyalar que «ningú està parat», és a dir, sobre l’agressiu treball de desenvolupament que té lloc a les fàbriques dels equips.

El repte és intentar resoldre el problema de cada cotxe durant tot l’any i tenir una plataforma millor per a l’any vinent. Es poden desenvolupar Ferrari, Mercedes, McLaren, Alpine i Alfa Romeo. Tenen una mica més de temps de túnel de vent i CFD que nosaltres, que és bo i forma part de la naturalesa del joc. Potser no són només els pneumàtics.

Paul Monaghan

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments