El calendari del WRC 2024 està prenent forma però, al contrari del que hi havia sobre la taula, la temporada 2023 no hauria de tenir 14 ral·lis, sinó 13, i el motiu és senzill: amb el que estalvien econòmicament, els tres constructors poden tenir quatre cotxes en totes les curses, el que significa almenys dotze Rally1.
El problema del volum de cotxes a la categoria reina és evident. Amb només 3 equips implicats hi havia 10 Rally1 a Montecarlo, Suècia i Safari, 9 a Suècia, Sardenya i Finlàndia, 8 a Croàcia, Portugal i Estònia. Massa pobre. Caldrà veure si Ford té capacitat per a això o haurà de tirar de gentleman drivers com Jordan Serderidis o Lorenzo Bertelli.
Els ral·lis de Montecarlo i Suècia tenen les seves dates confirmades, del 24 al 28 de gener i del 15 al 18 de febrer, s’espera que Croàcia, Portugal, Sardenya, Finlàndia, Acròpolis i Europa Central es mantinguin, Letònia entri a canvi d’Estònia, i els quatre restants haurien de ser Safari, Xile, Japó, amb Mèxic possiblement fora i la possible entrada de l’Argentina.