Neuville lidera l’Acròpolis després de la primera etapa

La primera etapa del Rally Acròpolis no li va faltar espectacle i drama. Al final d’aquest primer dia de l’esdeveniment, és Thierry Neuville qui lidera la prova però amb un avantatge minúscul sobre el seu perseguidor més proper, Sébastien Ogier. Els dos pilots només estan separats per 2″8 aquest divendres al vespre.

Quan el de Hyundai va provar una estratègia ofensiva amb quatre pneumàtics tous a la tarda, el de Toyota s’ho va jugar amb amb pneumàtics durs. El resultat ha estat inversament proporcional al dels trams del matí, amb un Ogier recuperant el temps perdut.

toyota yaris wrc acròpolis 2023

Kalle Rovanperä, en una posició incòmoda obrint pista, ha perdut el contacte amb els dos davanters. En dificultats a la llarga especial de 28 quilòmetres al final de la jornada, el finlandès es troba ara a 25″5 del líder, en 3a posició.

El líder del campionat és seguit de prop pel segon, Elfyn Evans, que ho ha compensat al final del dia després d’un matí difícil. El gal·lès està a només sis segons del vigent campió del món. Ott Tänak ha tornat a atacar després dels seus problemes del matí –que li va costar una penalització de 3’40″– i ha signat els dos últims escratx de la jornada. L’estonià ocupa el 9è lloc de la general.

A WRC2, la classificació es va capgirar al final de la jornada. Adrien Fourmaux, que ha liderat l’Acròpolis a la categoria (Nikolay Gryazin no estava inscrit al campionat WRC2), patia una punxada a l’últim tram. Obligat a aturar-se a l’inici de l’especial, el francés ha perdut gairebé dos minuts en la seva desventura. És un altre francès, Yohan Rossel, que ara lidera el WRC2 amb una avantatge de 6″8 sobre Gus Greensmith.

Classificació general

  • 1. Neuville
  • 2. Ogier +2.8
  • 3. Rovanperä +25.5
  • 4. Evans +31
  • 5. Lappi +32.1
  • 6. Katsuta +41.7
  • 7. Sordo +48.6
  • 8. Gryazin +3:16.7
  • 9. Tänak +3:34.5

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments