Toyota s’emporta el títol de constructors 2023 a les 6 h de Fuji amb un doblet

Toyota va assolir un dels seus objectius per aquesta temporada, aconseguint el títol de constructors, a casa, a les 6h de Fuji

Amb un gran rendiment, Toyota va aconseguir un 1-2 per davant del Porsche #6, que va dominar gran part de la cursa

Per als pilots catalans no va ser una bona cursa, amb Molina acabant fora del podi en quarta posició, Albert Costa en la novena entre els LMP2 i Alex Riberas en setena entre els LM GTE AM.

Toyota avisant des de la classificació

La qualificació, que va acabar somrient a Toyota, va donar una visió de quin seria l’ordre final, sobretot al top3. Toyota va aconseguir la pole position per al cotxe #7 (M. Conway / K. Kobayashi / J. Lopez) amb #8 (S. Buemi / B. Hartley / R. Hirakawa) en segon lloc i Porsche #6 (K. Estre / A. Lotterer / L. Vanthoor) per ocupar el tercer lloc.

A l’inici de la cursa, els Toyota no van començar de la millor manera possible i una sèrie de frenades al límit van llançar la meitat de la graella d’Hypercar fora de la pista, amb Laurens Vanthoor executant una maniobra agressiva però eficaç, prenent el lideratge de la carrera. Els Ferrari també van aprofitar l’ocasió per guanyar posicions, especialment el #50 (A. Fuoco / M. Molina / N. Nielsen) que va pujar de la setena posició a la segona, amb el #51 (A. Pier Guidi / J. Calado / A Giovinazzi) pujant també a les primeres posicions.

Porsche brilla i complica l’èxit de Toyota

El primer i únic Safety Car de la cursa va tenir lloc a la primera volta, quan Luis Pérez Companc es va aturar a la pista amb el Ferrari 488 GTE número 83 de Richard Mille, a la curva 1. La carrera es va reiniciar poc després i els Toyota van començar a mostrar el seu ritme, passant els Ferrari. Després de les dures baralles entre Toyota i Ferrari, amb els japonesos al capdavant, va ser el moment de perseguir el Porsche número 6. Però el Porsche, tot i estar sol en aquesta lluita, va aguantar poc menys de quatre hores al capdavant.

porsche fuji 2023

Va ser Hirakawa qui va segellar la maniobra que va posar a Toyota al capdavant de la carrera en un dels últims viatges a boxes. Amb Kobayashi al volant, el #7 va tornar al capdavant, passant el #8, en una lluita fratricida, que es va dur a terme amb molta cura. El número 7 no va tornar a abandonar la primera posició i va arribar primer al final de la cursa, amb el número 8 en segon lloc i el Porsche número 6 completant el podi, una gesta sobtada què va significar pujar al podi per primera vegada.

Ferrari, sense arguments per a res més, s’ha hagut de conformar amb els 5 primers llocs, amb el Ferrari número 50 acabant quart i el cinquè número 51, ja a una volta dels líders, en un cap de setmana que no va somriure a la Scuderia, amb la BoP continua sense agradar a l’equip italià.

En sisena posició, el Porsche #38 de l’Hertz Team JOTA. L’equip privat segueix mostrant excel·lents resultats, per davant dels Peugeots, amb el número 94 (L. Duval / G. Menezes / S. Vandoorne) setè i el número 93 (P. Di Resta / M. Jensen / J. Vergne) patint problemes hidràulics i acabant vuitè, ja a tres voltes dels líders.

ferrari 50 fuji molina

També problemes per al #99 Proton Competition Porsche (N. Jani / G. Bruni / H. Tincknell) una cursa complicada, amb diversos problemes amb els cinturons de seguretat que van provocar un retard de vuit voltes. Per al número 2 de Cadillac Racing, una cursa per oblidar. El cotxe va perdre la roda davantera dreta a la quarta hora de cursa i va trigar molt de temps als boxes a reparar els danys.

El campionat de constructors passa així a Toyota, que continua dominant, superant a Ferrari, que ha perdut una mica de “gasolina” a la segona meitat de la temporada.

Triomf de Kubica entre els LMP2

En LMP2, victòria de l’Oreca #41 del Team WRT (R. Andrade / R. Kubica / L. Delétraz) superant United AutoSports que va liderar bona part de la cursa amb els seus dos cotxes, el #22 (F. Lubin / P. Hanson / F. Albuquerque) i el #23 (J. Pierson / B. Hanley). / O. Jarvis). Però WRT va prendre el lideratge a la segona meitat de la cursa, amb el número 41 segellant la victòria, per davant del número 22.

wrt lmp2 kubica fuji

Albert Costa i els seus companys d’equip a l’Inter Europool, no han pogut ser més que novens després de sortir cinquens a la graella de sortida. Tot i aquest resultat encara tenen opcions al títol en l’última cursa de la temporada a Bahrian.

Domini de Ferrari entre els GTE am

A la classe GTE-Am, el Ferrari 488 GTE Evo #54 d’AF Corse (Davide Rigon / Francesco Castellacci / Thomas Flohr) va guanyar la cursa, fins i tot després d’un toc amb el Corvette #33 (B. Keating / N. Varrone / N). Catsburg). El Corvette va acabar la carrera en tercera posició després de rebre una sanció de 30 segons per un contacte evitable entre Ben Keating i Flohr a la tercera hora, que va provocar reparacions al cotxe nord-americà. En segon lloc va quedar el #57 Kessel Racing Ferrari (T. Kimura / S. Huffaker / R. Miyata). Alex Riberas de l’equip Northwest AMR acabava en setena posició final al volant de l’Aston Martin.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments