La 8a edició del Festival de la Velocitat va viure el passat cap de setmana les finals dels certàmens Fanatec GT World Challenge Europe, les GT4 European Series i McLaren Trophy Europe.
Valentino Rossi va ser un dels caps de cartell del cap de setmana
GT World Challenge Europe
Akkodis ASP va aconseguir el seu segon doblet consecutiu a la Fanatec GT Europe Endurance Cup, mentre que AF Corse – Francorchamps Motors va donar al seu Ferrari 296 GT3 la seva primera victòria al Circuit de Barcelona-Catalunya.
El cotxe #51 d’Alessio Rovera, Robert Shwartzman i Nicklas Nielsen va acabar segon, però va pujar a la primera posició després d’una penalització de cinc segons per al #777 de Mercedes-AMG Team AlManar. Akkodis ASP, per la seva banda, va acabar cinquè per assegurar còmodament els dos campionats de la Copa de Resistència.
També es van celebrar els títols de la Copa d’Or, la Copa de Plata i la Copa de Bronze, mentre que el Pro-Am es va resoldre la darrera cursa a Nürburgring. Cal destacar que cada classe va ser guanyada per un fabricant de GT3 diferent, amb Mercedes-AMG, Audi, Lamborghini, McLaren i Porsche guanyant la Copa de Resistència el 2023.
AF Corse – Francorchamps Motors va aconseguir un doblet: el #71 de Fuoco/Rigon/Serra va arribar a casa per darrere del triomfant Ferrari #51. Aquesta és la primera victòria general de la marca des de la del Circuit Paul Ricard el 2022.
GT4 European Series
També dins del cap de setmana al Circuit de Barcelona – Catalunya, es va poder viure la batalla pel títol de la Copa de Plata 2023 GT4 European Series. Els líders del campionat havien col·locat el seu BMW M4 GT4 núm. 2 de Hofor Racing by Bonk Motorsport a la pole position per a la Cursa 2, cinc llocs per davant de l’Audi número 3, i partien amb un avantatge de 16 punts.
Quan el BMW #2 es va posar al capdavant, l’Audi #3 es va veure assetjat pel trànsit i va haver de desviar-se al revolt 1. La reincorporació a la pista no va ser suficient i control de carrera va imposar una penalització de cinc segons, Lariche/Consani van saber que qualsevol esperança de títol requeriria un miracle. Els miracles no van arribar, però sí el drama quan la penalització de temps no es va complir durant la parada a boxes, i es va afegir una altra penalització de 15 segons quan faltaven 20 minuts per al final.
Tot el que Michael Schrey havia de fer era mantenir-se al capdavant, i així ho va fer per emportar-se la bandera a quadres amb el BMW #2, per davant del McLaren #78 de Denning/Mitchell i de l’Aston Martin #5 de Mirage Racing de Day/Del Sarte, aquests últims recuperant-se del seu abandonament de dissabte. Guilvert/Hamon van guanyar la Pro-Am amb l’Audi nº 42 del Saintéloc Junior Team i Varutti/Piguet es van emportar els honors de l’Am Cup amb el Porsche núm. 10 d’AVR-Avvatar, convertint la Carrera 2 de Barcelona en una autèntica festa de campions.
Amb la bandera a quadres va finalitzar la temporada de curses de la GT4 European Series, que ja pot coronar oficialment els tres campions del 2023.
McLaren Tophy
Gonzalo d’Andrés i Tommy Pintos es van proclamar campions de la McLaren Trophy Europe 2023 després de sumar un doble podi amb victòria inclosa a la cita final de la temporada celebrada al Circuit de Barcelona-Catalunya.
L’equip McLaren Barcelona – SMC Motorsport reforçava la seva estructura per a la cita de casa alineant quatre cotxes aconseguint finalment un subcampionat per equips després d’una temporada molt lluitada tot i només puntuar amb un cotxe davant dels rivals més directes, que ho feien amb dos.
Gonzalo de Andrés va tornar a complir amb el guió i va sumar dos Pole Position als comandaments de l’Artura número 7 per acabar l’any amb un total de nou poles. Pensant en el campionat, n’hi havia prou amb acabar per davant Hopton/Hankey i assegurar un podi que els donava matemàticament el títol amb una cursa encara per disputar-se. Així, Pintos va creuar la meta en tercera posició per aconseguir el vuitè podi de l’any amb Andrés i, amb això, proclamar-se oficialment Campions del McLaren Trophy Europe 2023 i subcampions per equips.
Diumenge, per tant, va ser un dia per gaudir a pista davant del públic local, amics i familiars presents al Circuit de Barcelona-Catalunya.