Aquesta vegada és la bona. Després de l’inici en fals del 2019, any en què Aston Martin va anunciar per primera vegada la seva participació a les 24 Hores de Le Mans amb el reglament Hypercar que s’acabava d’anunciar, la marca de Gaydon (Regne Unit) entrarà a la nova categoria reina de la resistència el 2025.
El cotxe ja és molt conegut pels entusiastes, l’Aston Martin Valkyrie s’inscriurà a la FIA WEC així com a les 24 Hores de Le Mans 2025.
El campus tecnològic d’Aston Martin Racing, situat a la mateixa ubicació que la seu de l’equip de F1 a Silverstone, ha començat així el desenvolupament d’una versió prototip de competició del Valkyrie dins d’una finestra predefinida de rendiment aerodinàmic i potència que s’espera que li permeti competir amb els seus competidors directes al Campionat Mundial de Resistència. Aquest prototip serà aprovat per a la categoria Hypercar del WEC per a la temporada 2025.
El Valkyrie, amb xassís de fibra de carboni del qual està optimitzat per a les competicions, utilitzarà una versió modificada del motor V12 de 6,5 litres atmosfèrics construït per Cosworth, que arriba a les 11.000 rpm i desenvolupa més de 1.000 CV. La unitat de potència es modificarà per tenir en compte els requisits d’equilibri de rendiment de la categoria Hypercar i es desenvoluparà per suportar els rigors de la competició d’alt nivell en curses de llarga distància. Igual que amb el Valkyrie AMR Pro, el sistema híbrid de bateria-elèctric que equipa la versió de producció de carretera no està present al cotxe de carreres.
Un cop aprovat, l’Aston Martin Valkyrie serà utilitzat en competició per l’equip Heart of Racing, ja associat amb el fabricant a IMSA i WEC en les categories GT d’aquests dos campionats. El Valkyrie serà, doncs, el primer Hypercar inspirat en un cotxe de producció que es presentarà a la competició, la qual cosa s’ajusta a l’esperit original d’aquesta normativa.