No tot són flors i violes al WEC, Glickenhaus marxa

El programa de tres temporades Glickenhaus a la categoria Hypercar del WEC no es prolongarà per a la temporada 2024

La decisió posa fi a un programa que serà recordat com la pedra angular de l’era dels hypercars, com un projecte privat que va arribar abans que moltes grans marques, deixant un gran record a tots els aficionats.

Glickenhaus va suggerir després de l’absència de l’equip a la llista d’inscrits de Fuji que només continuaria a la sèrie si es trobava patrocini per a una campanya el 2024.

Jim Glickenhaus va confirmar que els cotxes SCG 007 de l’equip, construïts per Podium Engineering i preparats per Joest Racing, no tornarien, citant la necessitat d’invertir xifres de set dígits en dòlars per millorar els cotxes i mantenir-se al dia amb les corbes de desenvolupament dels principals fabricants d’automòbils que ara competeixen al FIA WEC.

L’entrada dels grans fabricants al campionat ha modificat les regles del joc, creant una corba de desenvolupament molt més elevada que al principi, fent impossible atrapar-los. Segons el propietari, haurien d’invertir en un bloc de magnesi per al motor perquè l’actual no gestiona la dissipació de la calor, cosa que significaria invertir en una nova carrosseria.

L’SCG 007 va aconseguir la pole position a Spa i Monza el 2022, després de liderar els temps a la jornada de proves de Le Mans el 2021. L’equip també va pujar al podi del WEC a Sebring el 2022.

Tot i això, els èxits més impressionants del programa van arribar a Le Mans. Sis sortides i sis arribades, un podi inclòs el 2022, és un resultat molt significatiu d’un programa finançat amb fons privats.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments