El Circuit de les Ameriques va arribar tard a la F1, però ràpidament es va convertir en una de les curses més populars. Amb un dels dissenys més espectaculars del calendari, ofereix bones curses. La seva construcció va «copiar» les corbes de Silverstone, Suzuka i Hockenheim, per exemple.
Ja consolidada com a favorita d’equips i espectadors, la pista conté una varietat de turons, zones lentes i tècniques que s’alternen amb trams molt ràpids. És una bona prova de les capacitats dels pneumàtics. Canvis de direcció que són una altra característica clau del Circuit de les Amèriques.
El circuit d’Austin a Texas acull per primera vegada una cursa esprint, i també és la primera ocasió en que es fa de manera consecutiva després del drama de Qatar. Els canvis en els comportaments dels pneumàtics va suposar molta lluita per la posició de la pista i diversos incidents que van obligar el Safety Car a intervenir a Losail, per la qual cosa s’espera més del mateix al Circuit de les Amèriques.
I és un lloc fantàstic per fer-ho, el GP s’acosta al mig milió d’aficionats durant un cap de setmana de cursa, tot i que s’espera que aquest any rebi un nombre similar al de 2022 amb 440.000 espectadors, que va ser el nombre més alt de la temporada.
El GP en dades
1º GP: 2012
Voltes: 56
Circuit: 5.513 km
Cursa: 308.405 km
Rècord: 1m36.169s (Charles Leclerc, 2019)