Prèvia RallyRACC 2023

La 58a edició del RallyRACC Catalunya viurà una situació única després de més de 30 anys. La prova, després de caure del calendaria del WRC, farà aparició al Súpercampionat d’Espanya de ral·lis, convertint-se en la setena prova de nou que composen aquest campionat.

L’hora és greu, la caiguda ha estat dura, i la presència en el calendari espanyol no ha aportat cap canvi ni millora a la prova. De fet podriem dir que tot el contrari, la llista d’inscrits no és copiosa, amb només deu Rally2 inscrits dins del SCER, i el format de la prova s’ha quedat amb la part de terra quan la prova era l’única mixta del WRC.

Un itinerari clàssic

La prova arrancarà amb el shakedown i tram de classificació el divendres al matí a la zona d’Emprius a Salou. Aquest curt tram de 2 km és mixt, amb una primera part de terra molt interessant i divertida per al públic, i una segona d’asfalt molt ràpida.

Un cop decidit l’ordre de sortida, la prova arrancarà oficialment a les 14:25 del migdia amb la disputa de la gran novetat d’aquesta edició, el tram de Santes Creus. Aquesta cronometrada de poc més de 12 km és estreta i molt complicada i es disputarà en dues ocasions. Entre ambdués passades un reagrupament al monestir de Santes Creus rebrà a totes i tots els participants.

La jornada de dissabte recorrerà els típics trams de la Terra Alta. La Pobla de Massaluca – Vilalba dels Arcs obrirà la jornada amb una novetat en la seva part inicial. Serà el tram més llarg de la prova i també un dels més complets del ral·li. Seguidament es correrà el tram d’Horta a Bot, un altre clàssic de la terra catalana i per últim el tram de Gandesa, que en la primera passada serà TC+, tram bonificat. El primer bucle acabarà amb una passada pel tram urbà de Salou, que aquest any s’acurta i només transcorrerà per la zona peatonal del propi passeig. La repetició dels tres trams a la tarda, sense la súper especial de Salou, clourà la 58a edició del ral·li català.

Llista d’inscrits curta però de qualitat

El campionat arriba a Salou amb José Antonio ‘Cohete’ Suárez–Alberto Iglesias (Škoda Fabia RS Rally2) líders, amb un avantatge de 31 punts sobre els seus principals rivals per al títol, Iván Ares–José Antonio Pintor (Hyundai i20 N Rally2). En tercera posició es troben Jan Solans–Rodrigo Sanjuán (Hyundai i20 N Rally2), a 58 punts dels líders, i quarts Diego Ruiloba–Ángel Luis Vela (Citroën C3 Rally2).

Però els que segur estaran en la lluita pel triomf a Salou seran Pepe López–Borja Rozada (Hyundai i20 N Rally2), i Nil Solans–Axel Coronado (Škoda Fabia Rally2 Evo). Entre els Rally2 completen la llista Óscar Palomo–Rodolfo del Barrio (Hyundai i20 N Rally2) i Javier Pardo–Adrián Pérez (Škoda Fabia Rally2 Evo).

ostberg rallyracc 2019
ostberg rallyracc 2019

El Campionat de Catalunya també tindrà presencia en aquest RallyRACC, la setena cita del SCER serà també la sisena prova puntuable, segona sobre terra, del català. Alejandro Mauro–Diego Sanjuán (Škoda Fabia Rally2 Evo) i Xavier Vidales–Jordi Hereu (Škoda Fabia R5), continuaran amb la seva lluita de les últimes proves i segur estaran davant amb els «cocos» del nacional.

Les copes donaran color

Qui donarà més alegria a la 58 edició del RallyRACC Catalunya seran les diferents copes de promoció que visitaran la Costa Daurada. La més important serà la FIA Rally Star, que estarà formada per sis joves que es preparen dins d’aquesta iniciativa per a la seva posterior promoció al mundial de ral·lis, sempre sota tutela de la FIA i al volant del Ford Fiesta Rally3.

La Peugeot Rally Cup Ibérica viurà el seu final de curs a Salou. Probablement sigui la copa més interessant amb un mà a mà entre els dos primers classificats, Pedro Antunes–Mario Manuel Fernández i els catalans, Sergi Pérez–Lorena Romero. La parella catalana també seran protagonistes d’un altra copa de promoció presents en el RallyRACC, la Beca RTS Júnior, que lideren amb bona aventatge amb Alex ‘Sito’ Español.

La Clio Trophy Spain Tierra estarà protagonitzada pel duo format per Ramon Cornet–Dani Noguer que ja tenen el títol assegurat, després d’un any replet d’èxits.

Finalment, el Volant RACC–Trofeu Mavisa arriba amb Arnau Bartés–Miquel Velilla com a líders amb 98 punts, Gerard Julià–Isaac Pujol son segons amb 79. La prova tarragonina pot ser decisiva a falta de dos ral·lis per acabar la copa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments