El ral·li d’Europa Central focus de crítiques per part de pilots i equips

Davant l’enorme atractiu que el promotor i tots els seus socis havíem dipositat en aquest esdeveniment, l’organització es va enfrontar, tanmateix, a importants problemes d’espectadors, que van portar a la neutralització d’una especial del divendres a la tarda, però també a un important ajornament l’endemà.

Lluny de fer autocrítica els organitzadors de la prova ja estan pensant en l’edició de la temporada que ve. El portaveu del Ral·li d’Europa Central, Michael Kramp, expressava la seva satisfacció.

Estem contents. Va ser un èxit el Ral·li d’Europa Central? Sí, definitivament. El nombre d’espectadors va ser superior al previst. Vam tenir unes 125.000 persones i això només és venda d’entrades. Tots els missatges rebuts de periodistes i de tothom deien grans trams i això ens fa feliços. Els espectadors i aficionats s’ho van passar molt bé i això és molt important per a nosaltres.

Per descomptat, entenem si els equips creuen que algun aspecte de l’esdeveniment va ser erroni, però estem treballant-hi. Va ser la nostra primera edició i és un gran èxit reunir tres cultures diferents i tres cultures esportives diferents. Ja estem mirant cap a l’any vinent, buscant maneres de millorar en determinades àrees. Però estem molt contents amb això primer.

Pilots i equips valoren negativament l’esdeveniment

CER_2023 Tänak
Nacho Mateo

Tot i les bones paraules de l’organitzador de l’esdeveniment els pilots tenen altre opinions sobre la prova. En el cas dels dos campions del món que es van pronunciar, Tänak i Ogier, les valoracions no van ser gaire positives.

Per la seva part, Tänak assenyala com les queixes dels pilots en el darrer any per reduir els enllaços han estat completament ignorades en aquesta prova:

L’organitzador i promotor de la cursa podria haver fet una millor feina, si som sincers. Aquí hi havia espectadors i tot el que fa que un esdeveniment del WRC sigui bo. Tot i això, caldria una mica d’esforç addicional perquè funcionés també en segon pla, va criticar Tänak.

Tänak

Aquest format no és millor que un ral·li normal. Hem parlat molt sobre quina direcció hauria d’anar tot i ara les coses només han empitjorat.

Tänak va especificar, a més, què li hauria agradat:

Diguem, per exemple, la cerimònia d’obertura al centre de Praga i la cerimònia de clausura es podria haver fet un espectacle molt més gran i millor per als espectadors.

Tänak
CER_2023 Ogier
Nacho Mateo

Ogier, seguint la mateixa línia que l’estonià, assenyalava a Motorsport.com els llargs enllaços sense competició com a principal handicap de la prova:

Va ser la primera vegada aquí i hi ha moltes coses que pots fer millor, com els trams de carretera i el recorregut.És massa llarg i no crec que tingui cap sentit. Per ser sincer, això no encaixava gens amb el que estàvem intentant aconseguir

Sebastien Ogier

Tot i la crítica Ogier també feia una lectura positiva de la idea d’esdeveniment en diversos països:

Des del punt de vista del Campionat del Món de Ral·lis, òbviament també es tractava de màrqueting. Com més països toqui el ral·li, millor serà la publicitat del campionat. O almenys així hauria d’anar.

Sebastien Ogier

Comercialment, intentem vendre el fet que utilitzem cotxes híbrids, però després si fas un ral·li de 1600 quilòmetres, no està bé. Això ha d’anar millor en el futur.

Sebastien Ogier

Thierry Neuville, que va guanyar el ral·li, va triar una línia més suau i també va elogiar el nou format.

En general, no estic en contra si veiem tants aficionats. L’entusiasme i el suport dels espectadors va ser gran. Va ser impressionant de veure, així que no m’importa si conduïm molt.

Thierry Neuville

Per descomptat, hi ha marge de millora, però fa temps que no veiem tant d’entusiasme al voltant d’un ral·li. Altres coses no importen tant, perquè això era com el WRC fa cinc anys.

Thierry Neuville

El director de l’equip de M-Sport, Richard Millener, només estava molest per una cosa. Li agradaria un canvi per a la versió de l’any vinent.

El viatge fins a Praga va ser, per descomptat, llarg i només teníem 11 quilòmetres de prova especials allà, així que vam haver de tornar a Passau per fer una pausa nocturna. Podríem haver passat la nit a Praga i no tornar a Alemanya fins divendres al matí.

Richard Millener

La FIA ha escoltat les crítiques i està demanant alguns canvis a la prova de l’any vinent. Els organitzadors han proposat una ruta força semblant, però no exactament igual, va dir el cap de la FIA, Andrew Wheatley.

Encara tenen mig any per proposar la ruta definitiva

Andrew Wheatley

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

1 COMENTARIO

Subscriu-te
Notificació de

1 Comment
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments
Xavier Cll
6 Mesos fa

Res com el Costa Brava o San Remo..