Prèvia ral·li del Japó 2023

La temporada del WRC 2023 gairebé s’ha acabat. El campionat finalitzarà al final del Ral·li del Japó, la tretzena i última prova de l’any.

Tornant al calendari el 2022 després de dotze anys d’absència, l‘esdeveniment japonès va ser un autèntic caos organitzatiu amb la FIA havent d’intervenir per la cita asiàtica sobre asfalt. A la terra de Toyota, que ja ha recollit els dos títols amb Rovanperä i amb tot l’equip.

Si alguns pensaven que el Ral·li d’Europa Central seria, o podria ser, l’última aparició de Sébastien Ogier aquesta temporada, ja ens va quedar clar que no seria així. No és una sorpresa real quan sabem la l’estreta relació que té amb Toyota.

Per a aquesta darrera cursa s’esperen 36 cotxes. Entre els Rally1 hi ha 9 inscripcions amb l’aparició d’Adrien Fourmaux, en substitució de Pierre-Louis Loubet a M-Sport. A Hyundai, el tercer i20 serà pilotat per Dani Sordo. La resta d’alineacions continua com tot l’any, Tänak amb la seva última aparició amb M-Sport Ford abans del seu canvi a Hyundai on l’espera un Neuville, ara motivat després del triomf a Alemanya.

Nacho Mateo

Entre les petites «sorpreses» d’aquesta llista d’inscrtis, tornem a trobar el nom de Heikki Kovalainen. Després d’haver marxat a viure al Japó després de la seva carrera europea, el finlandès s’ha passat recentment als ral·lis. L’any passat fins i tot va participar a l’esdeveniment japonès WRC2 al volant d’un Skoda Fabia. Aquest any torna a provar sort amb el mateix cotxe.

Itinerari

En aquesta ocasió, la novetat és la inclusió d’un nou tram superespecial que es disputarà a l’Estadi Toyota. Batejada com a «Toyota SSS», l’especial, que es disputarà dues vegades alhora, obrirà la competició dijous a la tarda i comptarà amb l’assistència d’uns 40.000 aficionats.

Divendres és el dia més llarg del ral·li, amb set trams que comprenen una distància total de competició de 133,26 km. El primer serà Isegami’s Tunnel (23,67 km), famós pel temible túnel que es va endur l’Škoda Fabia Rally2 Evo de Kajetan Kajetanowicz el 2022 i on Dani Sordo se li va encindiar el seu Hyundai i20 Rally provocant una de les situacions de seguretat més esperpèntiques dels últims anys, quan les emergències no van ser capaces d’arribar fins aquell punt molt minuts després amb el cotxe completament consumit per les flames.

Inabu Dam (19,38 km) és més ràpid i fluid, mentre que la segona meitat de Shitara Town (22,53 km) és nova aquest any. Tots tres es repetiran després d’una parada d’assistència de 40 minuts abans que una altra passada per Toyota SSS completi la jornada.

wrc Japó túnel

Dissabte és més curt, però no menys exigent. Comença amb Nukata Forest (20,32 km), el tram que va acabar amb les esperances de podi del campió del WRC Kalle Rovanperä el 2022, quan es va aturar per canviar una roda després de xocar contra una paret. El Lake Mikawako, de 14,78 km, és la següent especial abans de les passades dobles per la superespecial Okazaki City (2,84 km), revisada i ampliada per a aquest any, que portarà els equips cap a una zona de muntatge de pneumàtics al migdia.

El Nukata Forest i el Lake Mikawako es repeteixen a la tarda abans de la Shinshiro City (6,70 km), que va tenir la velocitat mitjana més alta l’any passat. Una parada d’assistència de 45 minuts a la tarda precedeix la tercera i darrera passada per Toyota SSS.

La jornada final de diumenge comptarà amb sis trams sense possibilitat dassistència. Ena City (22,92 km), Nenoue Kougen (11,60 km) i Asahi Kougen (7,52 km) es recorreran dues vegades cadascun, i la segona passada per aquest últim serà la Power Stage.

Els 22 trams sumaran 304,12 km en un recorregut total de 958,95 km.

Horaris

SSSpecial StageLocalCatalunyaKm
Nit de dimecres 15 a dijous 16 novembre (2,10kms)
SDKuragaike Park09h0101h012.75
SS1Toyota Stadium SSS119h0511h052.10
Nit d dijous 16 a divendres 17 novembre (133,26kms)
SERVICE A (Toyota Stadium – Nagoya)15mn
SS2Isegami’s Tunnel 107h0423h0423.67
SS3Inabu Dam 108h0400h0419.38
SS4Shitara Town 109h0201h0222.53
SERVICE B (Toyota Stadium – Nagoya)40mn
SS5Isegami’s Tunnel 213h3605h3623.67
SS6Inabu Dam 214h3606h3619.38
SS7Shitara Town 215h3407h3422.53
FLEXI SERVICE C (Toyota Stadium – Nagoya)45mn
SS8Toyota Stadium SSS219h3511h352.10
Nit de divendres 17 a dissabte 18 novembre (84,68kms)
SERVICE D (Toyota Stadium – Nagoya)15mn
SS9Nukata Forest 108h0400h0420.32
SS10Lake Mikawako 109h0501h0514.78
SS11Okazaki City SSS111h1503h152.84
SS12Okazaki City SSS211h2603h262.84
TYRE FITTING ZONE (Okazaki Central Park)15mn
SS13Nukata Forest 213h0405h0420.32
SS14Lake Mikawako 214h0506h0514.78
SS15Shinshiro City15h1107h116.70
FLEXI SERVICE E (Toyota Stadium – Nagoya)45mn
SS16Toyota Stadium SSS319h3511h352.10
Nit de dissabte 18 a diumenge 19 Novembre (84,08kms)
SERVICE F (Toyota Stadium – Nagoya)15mn
SS17Asahi Kougen 107h0523h057.52
SS18Ena City 108h0300h0322.92
SS19Nenoue Kougen 108h5600h5611.60
TYRE FITTING ZONE (Nakatsugawa Park)15mn
SS20Ena City 211h0403h0422.92
SS21Nenoue Kougen 211h5703h5711.60
SS22Asahi Kougen 2 [Power Stage]14h1506h157.52

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments