Presentat el Dakar 2024, el més complicat dels últims anys

Programat del 5 al 19 de gener, el Dakar 2024 tindrà lloc a l’Aràbia Saudita i oferirà una primera setmana plena de perills amb un nou concepte inspirat en el París-Dakar africà de Thierry Sabine segons els seus organitzadors.

David Castera, el Director de Cursa, ho va anunciar des del primer moment durant la presentació d’ahir dilluns 20 de novembre: el Dakar 2024 no serà una broma.

Programat del 5 al 19 de gener de 2024, el Dakar promet ser exigent des de les primeres especials. La sortida tindrà lloc a AlUla, un jaciment arqueològic multi mil·lenari que hauria de sorprendre els 778 competidors inscrits. Si l’etapa 1 se centrarà en paisatges volcànics mai vists des de l’arribada del Dakar el 2020 a aquest país de l’Orient Mitjà, les dunes marcaran les etapes següents.

«Un Dakar preciós és un Dakar difícil.»

Sebastien Loeb and Fabian Lurquin
Sebastien Loeb and Fabian Lurquin from Bahrain Raid Xtreme is testing in Merzougha for Rally Dakar 2023, Morocco on October 23, 2022 // Kin Marcin / Red Bull Content Pool // SI202211250945 // Usage for editorial use only //

En comparació amb les edicions anteriors, cal destacar dos canvis importants. En primer lloc, a partir del tercer dia de competició s’avança l’etapa marató, que se situa habitualment al voltant de la meitat del recorregut. Entre Al Duwadimi i Al Salamiya (3a etapa), l’ASO, organitzadors de la cursa prometen un terreny variat, abans que el grau de dificultat es redueixi l’endemà cap a Al-Hofuf.

Es podria dir, doncs, un bon gest “comercial” de David Castera, que es compensarà dos dies després amb un nou concepte: el “48 hores de cronometrada”. Els dijous i divendres, 11 i 12 de gener, els aventurers del desert viuran el que van viure els seus predecessors a l’Àfrica, durant l’època de Thierry Sabine.

Concretament, la caravana competirà a la primera meitat de l’especial fins a les 16 h. En aquest moment, els temps quedaran congelats i els vehicles es veuran obligats a arribar a una de les sis zones de descans distribuïdes per l’organització. La paraula «vivac» no està escrita, i per una bona raó: al lloc, no hi haurà connexió a Internet per trobar el camí en relació amb els adversaris en termes de temps, equipament d’acampada mínim i racions suficients però bàsiques per dormir al desert.

Carlos Sainz and Lucas Cruz
Carlos Sainz and Lucas Cruz on the Audi RS Q e-tron of the Team Audi Sport during the Stage 7 of the Dakar Rally 2022 between Riyadh and Al Dawadimi, on January 9th 2022 in Al Dawadimi, Saudi Arabia // SI202201090136 // Usage for editorial use only //

Per si fos poc, aquesa etapa està previst al cor de l’Emtpy Quarter, el desert de dunes més formidable del món. La navegació promet ser un maldecap, amb camins difícils de trobar. «No faré molts amics», ja anticipa David Castera.

Per la resta, trobarem allò que fa que el Dakar sigui tan emocionant, és a dir, sorra, navegació, llargues proves especials fins a l’arribada a Yanbu, escenari de la victòria de Stéphane Peterhansel i Édouard Boulanger el 2021.

Des de motoresport.cat creiem indigne i infame que una prova amb l’esperit del Dakar es vegi tacada per la visita a un país on els drets humans i en especial els drets bàsics de col·lectius vulnerables es veuen atacats dia rere dia.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments