Acabada la temporada 2023 al World Rallycross Championship, la segona que es disputa, cal posar la mirada en el futur de la disciplina.
ES Motorsport, equip provinent de Lituània no és pas un nouvingut al campionat, l’equip capitanejat per Ernestas Staponkus fa el seu retorn a la màxima categoria de l’especialitat.
Amb passat al Europeu i diverses presencies al Mundial, amb Janis Baumanis, Andreas Bakkerudi i Kevin Abbring, entre d’altres, l’equip ha estat preparant la seva nova màquina elèctrica amb la que pretén fer front als pilots i equips capdavanters, sens dubte un objectiu molt ambiciós.
Aquest Skoda Fabia RX1e has estat construït amb l’ajut de Blue Engineering i enginyers d’ORECA.
Com tots els RX1e al Mundial, compten amb un kit electric de Kriesel Electric, el preparador encarregat del subministrament de tota la tecnologia elèctrica als cotxes actuals.
Aquest kit inclou dos motors de 250kW, dos inversors amb una bateria de 52.65kWh amb el seu pertinent sistema de refrigeració. Aquest kit genera uns 500 kW, el que equivaldria a una 680 cavalls de força.