La FIA permetrà els Rally1 sense unitat hibrida per intentar captar més pilots

L’hora és greu. Primer es va fer un anunci sobre el nou sistema de puntuació. Era imprescindible provar alguna cosa perquè El 2024 no s’assemblés exactament al 2023. A més d’aquest artifici, l’any vinent entrarà en vigor una altra decisió encara més sorprenent. Es tracta de la possibilitat participar al WRC amb Rally1 sense unitat híbrida.

Aquesta possibilitat es va considerar quan es van allargar les negociacions amb Compact Dynamics sobre el subministrament d’unitats híbrides. Si no s’hagués signat cap contracte, els cotxes haurien pogut funcionar “a l’antiga” mentre trobaven una solució. Andrew Wheatley, el responsable de ral·lis de la FIA, també va explicar que això es podria fer en el marc dels campionats nacionals, però el campionat del món no era una opció.

Però ara les coses han canviat, amb una llarga llista de limitacions i condicions, un Rally1 podrà competir al WRC sense la unitat híbrida. En concret, no podrà sumar punts de fabricants i la unitat híbrida s’haurà de substituir per una altra de mida i dimensions similars amb llast de 10 kg.

Sobre el paper, aquesta idea d’un Rally1 no híbrid demostra un intent de salvar una situació que ningú volia reconèixer fa només uns mesos. Això, però, podria permetre l’arribada d’uns quants pilots addicionals a la categoria reina. Veurem.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments