Ekström – Bergkvist s’emporten el complicat pròleg del Dakar 2024

El Dakar 2024 ha començat aquest divendres 5 de gener amb un llarg pròleg de 27 km

Cal destacar que les diferències registrades avui no compten per a la classificació general de la cursa

A diferència del 2023, el recorregut té alguns trams de navegació i sinuosos, el que el converteix en un bon entrenament abans de començar realment la carrera.

El principal interès d’aquest pròleg és acabar entre els 10 primers. Aquest vespre podran determinar el seu ordre de sortida per a la primera etapa del Dakar 2024. Més enllà del 10è lloc, els pilots mantenen la seva ubicació determinada pel resultat del pròleg.

Com el 2023, Mattias Ekström i Emil Bergkvist (Audi) han marcat el millor temps del pròleg. El duet suec ho ha fer molt millor que els seus il·lustres companys Carlos Sainz i Lucas Cruz. El madrileny ha acabat fora del top 20. Pel que fa al tercer Audi híbrid, el de Stéphane Peterhansel i Édouard Boulanger, ha ocupat la 7a posició.

Hem sortit dient que intentaríem fer un bon temps per poder triar un bon lloc per demà, però a falta de cinc quilòmetres no he vist una connexió i ens hem passat uns dos-cents metres pel camí equivocat, així que he perdut uns 20 segons. A partir d’aquell moment, me trobat entre dues aigües, preguntant-me si valia la pena continuar prement o si havia de perdre més temps per sortir demà darrere. Al final, era una mica a cara o creu. Només és l’ordre de sortida, però pot ser important.

Stéphane Peterhansel

Sébastien Loeb i Fabian Lurquin (BRX) han marcat el tercer temps, just per darrere dels novells de la categoria, Seth Quintero i Dennis Zenz (Toyota). Alguns favorits no han estat en les posicions d’honor en aquest pròleg. Els actuals guanyadors Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel (Prodrive) apareixen més enllà dels 10 primers, igual que Guerlain Chicherit (Overdrive). Gran desavantatge per al vicecampió del món del W2RC, Yazeed Al-Rajhi (Overdrive), que només ha aconseguit el 29è temps provisional. La qual cosa significa que s’haurà de fer camí entre la pols llançada pels 28 cotxes que té al davant durant la primera etapa.

El primer català classificat ha estat el copilot de Goczal en categoria T3, Oriol Mena, tretzè de la general. Estrictament dins de la categoria T1 el primer català és un altre copilot, Armand Monleón, que guia a Lucas Moraes, i han acabat en setzena posició. Just per davant de Nani Roma i Àlex Haro amb el Ford.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments