No hi ha res com modificar un utilitari i posar-hi el teu propi segell.
Hyundai ha aprofitat l’atractiu de les millores de bon gust (o no) durant gairebé tot el temps que fa els seus N; les primeres N Performance Parts es van llançar al mercat el 2019; la disponibilitat no ha estat precisament generalitzada, cosa que és decebedora, però la seva existència almenys demostra certa intenció. I sembla que tot continuarà en el futur del N elèctric, ja que aquest espectacular NPX1 avança les Performance Parts que estan per arribar per al Ioniq 5 N. Esperem que surtin de Corea del Sud…
El canvi més obvi per al cotxe d’exhibició és la fibra de carboni addicional, amb un nou splitter davanter, difusor del darrere, aleró i faldons laterals gruixuts que fan que el N destaqui encara més que de sèrie. A aquest Ioniq 5 també se li han instal·lat les llantes híbrides de carboni que es van veure al Festival de la Velocitat de Goodwood l’any passat -i que també tenen un aspecte fabulós-, a més d’amortidors rebaixats per augmentar encara més l’actitud agressiva. També s’hi inclouen pastilles de fre millorades.
Encara que aquest Hyundai és oficialment un prototip de moment, no és una idea desgavellada:
«El prototip és un avançament d’una sèrie de millores de N Performance Parts que els clients podran adquirir en un futur proper»
De fet, ja aquest any, amb una ampliació de les peces disponibles per a tots els cotxes N. Esperem que més gent els pugui provar.
El vicepresident de la marca N d’Hyundai és Joon Park, que ha dit del NPX1:
A nosaltres ens semblen bones notícies, i esperem que Hyundai ens en doni moltes més al llarg de l’any.