L’etapa de les 48 h deix Sainz – Cruz líders del Dakar 2024 i un reguitzell d’abandonaments

Sébastien Loeb ha guanyat les duríssimes 48 Hores d’etapa 6 aquest divendres al matí. Torna al 3r lloc de la classificació general, a 30 minuts de Carlos Sainz, nou líder.

Nasser Al-Attiyah no guanyarà el Dakar (mecànic), igual que Stéphane Peterhansel (mecànic) i Yazeed Al-Rajhi (accident)

El desert de dunes, la superfície del qual equival a la península Ibèrica, ha resultat despietat per als aventurers de la 46a edició del Dakar. Gairebé 600 km íntegrament traçats per les dunes, el temps congelat a la nit i bivacs repartits per l’especial encarregats d’acollir els competidors segons la seva progressió abans de continuar l’endemà a trenc d’alba: un concepte mai vist abans. La cirereta del pastís va ser que la manca de connexió i xarxa que no va permetre als equips conèixer la seva classificació provisional dijous al vespre. Com que l’assistència externa estava prohibida, no es va poder passar informació.

Al-Attiyah sense opcions

al attiyah prodive Hunter Dakar 2024 etapa 6

Si ahir era el líder de la prova, Al-Rahji, i Monsieur Dakar, Peterhansel, qui deien adeu a qualsevol opció avui ha estat el torn de Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel (Prodrive). El pilot de Qatar i el seu navegant francès havien limitat els danys malgrat la seva posició inicial dijous. Només havien perdut entre 20 i 30 minuts amb la resta de competidors, la qual cosa era una gran actuació quan no hi ha rastre al mig de les dunes per guiar-se, ja que les motos tenien un recorregut a part en aquest crono de 48 hores.

Tanmateix, tot ha canviat al km 530. Un greu problema mecànic l’ha obligat a aturar-se per a una sessió de mecànica que els ha fet perdre 2 hores i 45 minuts. Ara l’actual guanyador del Dakar es troba en la dissetena posició a 2:45 h.

El retorn de Loeb

Qui ens queda llavors? Carlos Sainz i Lucas Cruz (Audi) estan al capdavant amb un petit marge sobre els seus companys suecs Mattias Ekströmi Emil Bergkvist. El seu Audi híbrid (tres motors Formula Electric i un motor turbo DTM que serveix de generador) és immillorable per superar els cordons de dunes. La seva capacitat és inigualable en comparació amb els 4×4 amb motors de gasolina (Prodrive, Toyota).

Sainz lidera la cursa amb 20 minuts d’avantatge sobre el seu company, però Sébastien Loeb i Fabian Lurquin (Bahrain Raid Xtreme) són tercers. L’alsacià i el seu copilot belga van pilotar a un gran nivell en aquesta jornada i s’han endut l’etapa de les 48 Hores, amb un avantatge mínim sobre Sainz.

loeb brx xtrem etapa 6 Dakar 2024

Sébastien Loeb ha aconseguit parcialment la seva atrevida aposta que va emprendre a l’etapa 5. El nou vegades campió del món del WRC havia aplicat voluntàriament una penalització de 15 minuts per no estar entre els primers cotxes de les 48 hores i beneficiar-se així d’una traça clara davant seu. No s’havia de preocupar per la navegació i accelerar al màxim.

El cert és que la seva diferència a la classificació general encara és força important respecte a Carlos Sainz. Es pot planificar la segona meitat del Dakar, que es reiniciarà després d’un dia de descans dissabte a Riad. Les dunes seran presents però en menor quantitat que a l’Empty Quarter. Les pedres tornaran a aparèixer, i als Audi, que pateixen un greu sobrepès, això no els agrada gaire. Però tampoc li agraden Sébastien Loeb, que té una tendència desafortunada a atacar massa quan cal la precaució.

Els catalans

toyota Dakar 2024 etapa 6

A part de la magnífica actuació de Cruz al costat de Sainz, un altre copilot ha acomplert una gran tasca en aquesta inèdita etapa del Dakar. Armand Monleón, copilot de Moraes, ha guiat al pilot brasiler fins a la quarta plaça de l’etapa que el situa també en quarta posició de la general.

Senssacional l’acutació de Mena, copilot de Goczal, que ha guiat al pilot de la categoria Challenger, T3, fins a la cinquena posició en aquesta etapa, per davant de molts cotxes de la categoria superior i emportant-se còmodament el triomf de la categoria que lideren amb un marge de més d’una hora. Oriol Vidal, copilot de Baciuska, també ha dut a terme una gran tasca aconseguint una meritòria onzena posició d’etapa i consolidant la setena posició.

Nani Roma i Àlex Haro han acabat en dissetena posició l’etapa pujant a la tretzena posició a la general amb la seva Ford. Per la seva part Laia Sanz patia més del compte per superar les dunes amb l’Astara, probablement un cotxe no gaire àgil per aquestes situacions, però es manté dins del top20 en dinovena posició. Mala sort per Isidre Esteve i Txema Villalobos, després d’encadenar uns grans resultats en les últimes jornades s’han quedat enganxats cedint més de 2hp, però sembla que han pogut reprendre la marxa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments