Rovanperä provarà les curses de resistència

El vigent bicampió del món de ral·lis de la FIA, Kalle Rovanperä, debutarà a les curses de resistència a les 24 Hores Super Taikyu Series Fuji Super TEC d’aquest any, els dies 25 i 26 de maig.

Durant una tertúlia dominical al Saló de l’Automòbil de Tòquio, i com s’ha fet ressò el mitjà Dailysportscar, el President de Toyota Motor Corporation, Akio «Morizo» Toyoda, va anunciar que Rovanperä participarà a les 24 Hores de Fuji amb l’equip de treball de Toyota, ROOKIE Racing. Rovanperä pilotarà el Toyota GR86 CNF Concept núm. 28 a la classe ST-Q, una categoria d’exhibició per a vehicles conceptuals especials desenvolupats pels fabricants.

Després de guanyar el seu segon títol consecutiu el 2023 amb 23 anys, Rovanperä ha optat per córrer un calendari WRC a temps parcial aquest any a favor de participar en altres competicions automobilístiques, abans de tornar a la competició WRC a temps complet el 2025. El mes de maig passat va causar sensació en participar en una prova de la Fórmula Drift Japan a l’històric circuit d’Ebisu i guanyar en el seu debut a la disciplina.

Un cotxe sostenible

Toyota GR86 CNF Concept

El cotxe de Rovanperä per a les 24 Hores de Fuji serà el Toyota GR86 CNF Concept, una versió modificada del coupé esportiu de Toyota que funciona amb combustible de competició neutre en carboni. En lloc del motor de 2,4 litres i quatre cilindres plans desenvolupat per Subaru, el GR86 CNF Concept està propulsat pel motor turboalimentat de tres cilindres utilitzat al Toyota GR Yaris.

El campió finlandès compartirà cabina amb els quatre pilots de l’equip, entre els quals hi ha Kazuya Oshima i Sho Tsuboi, pilots de fàbrica de Toyota. Oshima va guanyar el títol de GT500 el 2019 i també és el director de l’equip del cotxe #28. Tsuboi és el bicampió i defensor del títol de SUPER GT Series GT500 amb TOM’S Racing.

Amb ells hi ha Eisuke Sasaki, un pilot de proves de l’Institut d’Habilitats Tècniques Avançades de Toyota que va ajudar a desenvolupar l’actual GR86 de carretera, i Daisuke Toyoda, fill d’Akio i un experimentat pilot de Super Taikyu.

Jari-Matti Latvala, director de l’equip Toyota Gazoo Racing WRT, també pilotarà per a ROOKIE Racing a les 24 Hores de Fuji, juntament amb «Morizo» al Toyota GR Corolla H2 Concept núm. 32 alimentat amb hidrogen líquid. Latvala ha corregut les 24 Hores de Fuji els dos últims anys.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments