Ford amb ganes d’Off Road

Aquesta preparació demostra l’esperit del Raptor i les ganes que té Ford de ‘ser l’amo de l’off-road’.

Ford, en col·laboració amb Vaughn Gittin Jr. i RTR Vehicles, ha construït una cosa anomenada F-150 Lightning Switchgear, una pick-up molt en la mateixa línia elèctrica que la SuperVan 4.2 i el Mustang Super Cobra Jet presentats l’any passat.

La premissa, per descomptat, era donar corda als enginyers amb una F-150 SuperCab de sèrie i portar el rendiment dels vehicles elèctrics a territoris inexplorats. En canvi, Ford Performance i els seus socis es van centrar en eliminar una mica de pes i revisar el xassís de sèrie perquè el Switchgear no perdi el cap amb una mica d’aire sota els pneumàtics.

Amb pneumàtics Nitto Ridge Grapplers de 37 polzades amb dues de recanvi a la part del darrere. Per esmorteir el seu retorn a la terra, la F-150 compta amb un xassís fet a mida (doble forquilla davant i multibraç darrere) amb amortidors Fox 3.0 amb bypass intern. Com s’esperava, el Switchgear té una gran distància a terra, per no esmentar els para-xocs davanter i del darrere exclusius per millorar els angles d’aproximació i sortida.

Ford es va prendre la molèstia de substituir la major part possible de la carrosseria per peces de compostos de carboni. Va haver de limitar aquesta aplicació en algunes zones on es requeria acer (com el para-xocs davanter i el cobrecàrter), però es va guardar un as a la màniga en forma de variant «Street«, que utilitza bàsicament els mateixos components de suspensió -encara que amb amortidors diferents per a una alçada de marxa més baixa i llantes de 20 polzades- per emfatitzar la configurabilitat de l’F-150.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments