Macík torna el triomf del Dakar en camions a la República Txeca

La bandera de la República Txeca onejant al Llac Rosa era una imatge clàssica dels anys 90, una època on els Tatra liderats per Karel Loprais dominaven, però el seu darrer triomf va ser en un llunyà any 2001. Els seus compatriotes, que comptaven amb el nebot de l’històric pilot, Aleš Loprais, van estar a prop del triomf sense aconseguir-ho mai (3r el 2007, 4t el 2015, 5è el 2019-21).

Al final, ha estat Martin Macík qui ha tornat a posar el seu país al capdavant de la categoria de camions. Tot i que d’entrada ningú semblava capaç de vèncer a Janus Van Kasteren en la lluita per la victòria, ni tan sols Aleš Loprais, el seu principal rival l’any passat. El txec ho va intentar a l’inici de la carrera, però van Kasteren sempre va estar un pas per davant.

Pel que fa a Macík, li va costar ‘escalfar’, després de tres quarts d’hora de retard al final de l’etapa 4, va tenir paciència a l’espera d’aprofitar els errors dels seus rivals. I va arribar el seu moment. Durant l’etapa 48 h, la sisena etapa disputada en dos dies i considerada per Macík com la més difícil de les seves 12 participacions al Dakar, Loprais va perdre més d’una hora a les dunes de l’Empty Quarter.

La sanció va ser gairebé tres vegades pitjor per a Van Kasteren, posant fi a les esperances de l’holandès de defensar el seu títol. Aquest fet va portar Macík al capdavant de la classificació general. Al volant del seu fidel Iveco, sobrenomenat afectuosament “Cenda”, Macík ha estat entre els tres primers classificats de cada etapa des del cinquè dia del ral·li. Amb quatre victòries d’etapa i un avantatge de gairebé dues hores a l’arribada a Yanbu, la tripulació del “Cenda” va acabar gaudint d’una segona setmana de cursa sense problemes.

loprais_camió_dakar_2024

El primer català classificat en aquesta categoria va ser Moi Torrallardona en setena posició, copilotant l’Iveco de Mitchel Van den Brink i acompanyat pel mecànic també holnadès Jarno Van de Pol. L‘Albert Llovera, acompanyat de Margot Llobera com a copilot i Marc Torres com a mecànic van fer una tasca extraordinària al volant del Ford.

kh7 mission 1000 camió́ Dakar 2024

Per últim, cal destacar el KH7 ECOVERGY Team, capitanejat per Jordi Juvanteny, amb la seva trentena segona participació, i acompanyat per José Luís Criado, en la trentena tercera incursió, i el debutant Xavier Ribasa.

A bord del MAN 6X6 propulsat per hidrogen i HVO (Oli vegetal hidrotratat) s’enquadraven dins de la categoria MISSION 1000 que té com a objectiu promoure les energies alternatives, així com demostrar que els vehicles que les utilitzen (elèctrics, híbrids i amb hidrogen) estan preparats per enfrontar-se a les exigències tècniques d’una prova com aquesta.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments