Xavier De Soultrait i el seu copilot Martin Bonnet van aconseguir la victòria en la categoria de vehicles Side-by-Side (SSV) T4 al Dakar 2024. Els francesos van saber navegar amb la seva Polaris RZR Pro R Factory cap a la victòria amb una actuació impressionant, guanyant dues etapes i acabant cinc vegades entre els tres primers.
La fàbrica nord-americana va fer un pas endavant en el Dakar 2024, desenvolupant un RZR PRO R més lleuger i de més rendiment. La recepta va funcionar des del principi, amb el duo de l’equip Sébastien Loeb Racing (SLR) guanyant el pròleg per donar un avançament del que vindria.
De Soultrait va ser regular i constant i també va aprofitar els alts i baixos d’alguns dels seus rivals, com Gerard Farrés, per assolir la primera posició la nit de la 7a etapa.
Després d’haver guanyat, respectivament, les etapes 10 i 11, Sara Price i Jérôme de Sadeleer es trobaven entre els candidats al triomf. Però una penalització a l’etapa 10 per Xavier de Soultrait el deixava amb un avantatge de poc més de deu minuts sobre l’americana, que es va quedar fora de la cursa pel triomf l’endemà després de perdre més d’una hora per un error de navegació.
Pel que fa al segon classificat, Sadeleer, gairebé va aconseguir complir la seva missió, arribant a tres minuts del líder, als últims 174 quilòmetres de meta. Tanmateix, com un vell veterà del Dakar, de Soultrait va aguantar. No va perdre de vista el seu rival suís i, al final, només va perdre uns vint segons a la general. Així, va guanyar la seva primera cursa al Dakar.
Per completar una collita ja copiosa per a la marca Polaris, el company d’equip de Soultrait, Florent Vayssade, va guanyar l’especial final. Va ser una aposta reeixida per a Polaris, que ha posat fi a un regnat gairebé indiscutible de Can-Am.
Finalment Farrés va acabar la prova en vuitena posició de la general, Marc Solà, copilot de Ricardo Ramilo, van acabar la prova en onzena posició, suant de valent però fent una prova molt regular. Eduard Pons i Jaume Betriu complien amb l’objectiu d’arribar a la meta final tot i la gran quantitat de problemes mecànics que patien durant tota la cursa.