Neuville – Wydaeghe i Hyundai s’emporten el Rallye Monte-Carlo 2024 en el seu retorn als Alps

La prova va estar marcada pels talls de carreteres per part dels agricultors francesos que es queixaven per l’augment de costos i les polítiques que la Unió Europea planeja introduir al sector

En l’apartat esportiu la lluita entre Neuville i Ogier entre els Rally1 i de Pepe López contra els Citroën de Rossel i Gryazin en Rally2 va centrar l’atenció de la prova

El nou sistema de puntuació per a la jornada de diumenge no va donar resultats concloents

La 92a edició del Rallye Monte-Carlo va caure en mans per Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, que es van endur la victòria al volant del seu Hyundai. El pilot belga, ja guanyador el 2020, va superar el diumenge 28 de gener, a un Sébastien Ogier tocat anímicament durant tota la setmana per la mort d’un familiar molt proper.

Després de liderar la prova dissabte, Sébastien Ogier i Vincent Landais no van poder frenar al pilot de Hyundai al final de la tercera etapa i l’inici de la quarta i última. El vuit vegades campió del món del WRC va reconèixer la derrota diumenge després de la primera especial de l’etapa.

Rallye_Monte-Carlo_2024 Ogier Toyota Yaris Rally1
Nacho Mateo

“Vam fer una actuació sòlida. Volíem aconseguir a la victòria, però no ho vam aconseguir. Thierry es mereix la seva victòria, va estar molt fort.”

Ogier

Elfyn Evans, líder del Rallye de Monte-Carlo entre dijous a la nit i dissabte, no va poder mantenir el ritme dels seus rivals per culpa dels problemes del sistema híbrid del seu Toyota. El gal·lès va acabar en tercer lloc, decebut davant de les expectatives que tenia després de les primeres dues etapes.

Tornant a Hyundai després d’un any amb M-Sport, Ott Tänak va tenir un paper destacat a l’esdeveniment però no per una brillant acutació. En el primer tram de la jornada de divendres, tot pujant el Col de la Moissière, el de Hyundai perdia tota opció a un bon resultat al haver al sortir-se en l’únic punt de la prova on hi havia gel abundant i haver de ser empès pel públic assistent per sortir de la sèquia on havia deixat el seu i20 Rally1 cedint 41,9 segons.

Rallye_Monte-Carlo_2024 Evans Toyota Yaris Rally1
Nacho Mateo

Adrien Fourmaux va ser l’únic dels dos M-Sport Ford en acabar sense sortir-se. Promocinat de nou per Malcolm Wilson al primer equip del WRC després d’un any al WRC2 va fer una bona actuació, ocupant la cinquena posició. El francès va mantenir-se discret però va fer la feina correctament, igualant el seu millor resultat al WRC.

Després de dues coronacions al WRC2, Andreas Mikkelsen va tornar a la categoria reina un altre cop de la mà de Hyundai però amb molt poca confiança durant tota la prova. Amb problemes constants per mantenir el cotxe damunt de l’asfalt alpí, el noruec va assegurar la sisena posició, just davant de Takamoto Katsuta. El japonès es va deixar cinc minuts en el mateix lloc que Tänak durant la primera jornada.

Grégoire Munster amb el segon M-Sport Ford, va tornar a la competició després de sortir-se de la carretera en la segona passada pel tram Esparron – Oze, finalment va acabar en la 21a posició en el seu debut com a pilot oficial amb l’equip anglès.

Pepe López brilla, Rossel s’emporta el triomf

Rallye_Monte-Carlo_2024 Pepe López Skoda Fabia RS Rally2 Mapo Motorsport
Nacho Mateo

Pel que fa al WRC2, va ser tot un espectacle amb una lluita duríssima durant tot el cap de setmana entre els dos Citroën de Nikolay Gryazin i Yohan Rossel i el madrileny Pepe López amb l’Skoda de l’equip Mapo Motorsport.

Després d’un atac a les tres especials de diumenge, Rossel va recuperar 6,7 segons de desventatge que acumulava a l’inici de la quarta etapa per arrabassar la victòria a López al mític Col de Turini.

“És impensable. Ahir (dissabte) vaig adonar-me que si no atacàvem amb tot el que teníem, no guanyaríem. És una bogeria guanyar aquí.”

Rossel

La propera prova està programada a Suècia, del 16 al 18 de febrer. Com a principal novetat per a la prova sobre neu i gel serà la presència de Kalle Rovanperä, l’actual campió del món, de retorn al volant amb Toyota.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra amb la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments