Des de fa uns mesos, les idees van i venen per recuperar l’interès pel WRC. Una d’elles consisteix a reduir el nombre de dies d’actes per dinamitzar-los. Fins ara, només eren paraules buides, però ara els organitzadors del ral·li de Sardenya que se celebrarà del 30 de maig al 2 de juny han passat a l’acció.
Aquest any la prova tindrà la seva seu a l’Alguer, dins del seu pla de rotació entre les dues ciutats costaneres del nord de l’illà, i han anunciat només 266,48 km cronometrats amb 16 trams en contra de les 19 de 2023 que sumaven un total de 320,88 km contra el rellotge.
Després del reconeixement previst per dimecres i dijous, el shakedown tindrà lloc al típic tram d’Olmedo (2,14 km) a l’inici de la jornada de divendres. A la tarda es realitzaran dues especials amb un reagrupament entre les dues passades pels trams d’Osilo-Tergu (25,65 km) i Sedini-Castelsardo (13,26 km) en total 77,82 km.
El dissabte estarà format per 149,36 kilometres i 8 trams cronometrats amb només una zona de canvi de pneumàtics. Amb dos trams al matí que es disputaran dues vegades Tempio (12,03 km) i Tula (22,81 km) i repetits a la segona part de l’etapa en dos nous sectors. A la tarda es disputaran en dues ocasions el típics trams de la zona del Monte Acuto com son Monte Lerno-Monti di Alà (25,17 km) i Coiluna-Loelle (14,67 km).
Finalment, el diumenge es diputarà l’última jornada amb només 39,30 km cronometrats i els trams de Cala Flumini (12,55 km) i es repetirà la típica imatge estiuenca per les platges amb el Sassari Argentiera (7,10 km).
Serà aquest el model de ral·lis de futur? Amb un aspecte de prova del campionat d’Europa (a l’ERC les curses són de 180 km), la cursa sarda del WRC pot marcar un punt d’inflexió al mundial, però per a bé o per a malament? Aquest canvi tornarà el campionat on era? Portarà més fabricants al campionat? El Monte-Carlo constava de 325 km cronometrats i 4 etapes.