El nou sistema de punts aprova en la seva primera aparició

El nou sistema de punts del WRC va rebre elogis després de la primera prova de la temporada, el Rallye de Monte-Carlo.

La nova estructura de punts ha rebut una àmplia aprovació per part d’algunes figures del mundial, cosa que pot portar a pensar en l’encert en aquest canvi. Però encara queden moltes situacions per ficar-lo a prova.

El sistema renovat ara atorga punts durant tot el ral·li, no només al final. El millor equip de dissabte a la nit té 18 punts (sempre que arribi al final del ral·li diumenge), amb set punts més disponibles segons la classificació de diumenge. Els punts de bonificació Power Stage fan que la màxima puntuació potencial per a un ral·li WRC sigui de 30 punts. Com era el 2023, 25+5…

L’actuació de Thierry Neuville la setmana passada va exemplificar l’impacte d’aquest canvi, ja que el seu esforç estratègic per recuperar el lideratge a l’última fase de dissabte li va fer aconseguir 18 punts en comptes dels 15 que hauria tingut si hagués quedat segon a la nit. És cert que lluitava directament amb Ogier i va entrar a l’última especial de dissabte a només 0,8 segons del francès. Per tant, tots dos havien d’atacar, i a l’últim tram Neuville va deixar Ogier a 4.1s i Ott Tanak a 10.1s.

Neuville va reconèixer la seva importància, afirmant:

“[Haurem] d’intentar lluitar per tantes posicions com puguem. Per al lideratge, és una diferència de tres punts, així que és molt important».

El cap de l’equip Toyota Gazoo Racing, Jari-Matti Latvala, ha compartit la seva satisfacció per la implementació pràctica del nou sistema. El finlandès va dir:

«Hi ha hagut moltes especulacions sobre el nou sistema de punts, però al final crec que ha funcionat molt bé, almenys aquí. Aquest ral·li va demostrar que el guanyador del ral·li també va obtenir més punts».

Rallye_Monte-Carlo_2024_Katsuta Toyota Gazoo Racing Yaris Rally1

Tot i acabar el ral·li en la setena posició general després de sortir de la carretera divendres, el pilot de Toyota, Takamoto Katsuta, també va trobar encertada la nova distribució de punts, i va assenyalar:

“Continua emocionant diumenge. Hi ha alguns aspectes positius i negatius, però el nou sistema està generant una mica més d’entusiasme, segur».

El debutant de M-Sport Ford, Grégoire Munster, que està competint en la seva primera campanya completa a bord d’un Puma Rally1, es va mantenir optimista sobre l’ús de l’estructura a finals d’any:

«És realment una cosa bona. Si em demanessis que fes alguna cosa com aquesta [força el ritme el diumenge] a Suècia seria difícil, però sens dubte en un ral·li on ens sentim més còmodes a finals d’any, quan estem més còmodes al cotxe, és una cosa bona per poder fer».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments