Toyota continuarà desenvolupant nous motors de combustió interna, amb l’antic director executiu del gegant de l’automoció i actual president del Consell d’Administració, Akio Toyoda, que creu que la quota de mercat dels vehicles totalment elèctrics no superarà el 30%.
Així, Akio Toyoda ha destacat que la quota restant del mercat de l’automòbil estarà representada pels híbrids de gasolina i els propulsats per piles de combustible, i també ha esmentat que els motors de combustió alimentats amb hidrogen, una tecnologia sempre defensada per Toyota, presenten una solució per a la mobilitat en el futur, sense oblidar els motors dièsel.
Reafirmant el compromís que havia assumit al Saló de l’Automòbil de Tòquio, quan va dir que Toyota estava invertint en un «desenvolupament important de motors», Akio Toyoda va destacar, en una reunió sobre la visió de futur del Grup Toyota, que «els vehicles elèctrics de bateria sí» no representen l’única manera d’aconseguir la neutralitat de carboni. Continuarem produint motors perquè continuen jugant un paper com a mitjà pràctic per aconseguir la neutralitat de carboni».
En un moment en què la gran majoria de fabricants pretenen presentar cada cop més models 100% elèctrics, les paraules del gerent de Toyota van en sentit contrari.
Recordem que el desembre passat, Toyota va presentar la seva visió de “Mobilitat per a tothom” i va revelar el seu enfocament multitecnològic que ofereix solucions de mobilitat assequibles amb baixes o zero emissions per a necessitats i contextos d’ús molt diversos, alhora que fa la seva transició cap a la neutralitat de carboni mitjançant 2040. Amb aquest objectiu, va presentar una gamma ampliada de futurs vehicles amb bateria elèctrica i pila de combustible d’hidrogen, passant d’1 a 6 cotxes elèctrics l’any 2026. Al mateix temps, el fabricant japonès ‘persegueix’ l’objectiu d’una gamma de 1.000 km a curt termini, i 1200 km quan les bateries d’estat sòlid arriben al mercat.