El JWRC més nombrós dels últims anys començarà al Rally Suècia 2024

La llista de participants al JWRC de 2024 és, cal reconèixer, la agradable sorpresa de l’inici d’any.

El JWRC havia perdut considerablement el seu interès i el nivell en general era molt baix amb només un o dos pilots lluitant pel títol.

L’origen dels competidors és interessant amb diversos sud-americans (6), altres d’Europa de l’Est (Estònia, Romania, Polònia, etc.) i algunes nacionalitats no habitualment presents com un kazakh, un sud-africà o un pilot d’Oman. Si a la llista hi ha països amb una forta tradició de ral·li (Bèlgica, Espanya, Alemanya, etc.), és curiós veure que no hi ha francesos. França no és l’única absent, Finlàndia, Anglaterra i Itàlia tampoc hi són. En aquesta llista ja es poden identificar diversos candidats.

Subcampió el 2023, Diego Domínguez és el favorit. Haurà de fer front als repetidors Eamonn Kelly i Tom Rensonnet. Campió ERC Júnior 2023, Norbert Maior puja de nivell de la mateixa manera que Roberto Blach. Superada la selecció organitzada el 2023, 4 tripulacions de la FIA Rally Star (Romet Jürgenson, Taylor Gil, José Caparo i Max Smart) s’incorporen a les files del JWRC. Tindran una bona oportunitat per demostrar si aquest programa de detecció de joves promeses era l’adequat o no. Finalment, entre els noms destacats, hi ha el de Fabio Schwarz que va passar la temporada 2023 entrenant, o el de Bruno Bulacia que hauria de poder beneficiar-se dels consells de Daniel Elena, guanyador d’aquest campionat el 2001.

El principi del JWRC és idèntic als anys anteriors. Els pilots han de ser nascuts a partir de l’1 de gener de 1995. No han d’haver participat com a pilot prioritari P1 designat per sumar punts de fabricants al WRC abans del primer ral·li JWRC de 2024. Hi ha 5 proves al programa (Suècia, Croàcia, Sardenya, Finlàndia, Acròpolis) i els 4 millors resultats seran retinguts. Cada victòria en un tram també suma un punt que s’afegeix al total al final d’una prova. La prova final a Grècia té un coeficient de 2. El premi consisteix en les participacions al WRC2 2025.

ford fiesta rally3 msport
©M-Sport
  1. Diego Domínguez (Paraguai, 23 anys)
  2. Norbert Maior (Romania, 25 anys)
  3. Eamonn Kelly (Irlanda, 25 anys)
  4. Romet Jürgenson (Estònia, 24 anys)
  5. Bruno Bulacia (Bolívia, 21 anys)
  6. Jakub Matulka (Polònia, 23 anys)
  7. Mille Johansson (Suècia, 18 anys)
  8. Fabio Schwarz (Alemanya, 18 anys)
  9. Roberto Blach (Espanya, 27 anys)
  10. Tom Rensonnet (Bèlgica, 25 anys)
  11. Taylor Gil (Austràlia, 20 anys)
  12. Raúl Hernández (Espanya, 22 anys)
  13. Nataniel Bruun (Bolívia, 18 anys)
  14. Abdullah Al-Rawahi (Oman, 26 anys)
  15. Petr Borodin (Kazakhstan, 28 anys)
  16. Gerardo V. Rosselot (Xile, 22 anys)
  17. José Caparo (Perú, 26 anys)
  18. Max Smart (Sud-àfrica, 21 anys)
  19. André Martinez (Perú, 26 anys)

Premi “Spirit of Rallying” en honor a Craig Breen

Aquest premi s’atorgarà al competidor que, durant la temporada, exemplifiqui millor les característiques principals de Craig Breen: el desig de superar l’adversitat, una determinació inquebrantable per superar tots els obstacles per completar cada ral·li i un comportament positiu en les seves interaccions amb els rivals, comissaris, voluntaris, mitjans de comunicació, així com enginyers i mecànics.

Després del seu temps a JWRC, Breen sempre es va posar a disposició dels candidats d’aquesta categoria.

“Craig va deixar una empremta increïble en aquest campionat primer com a competidor i després com a mentor. Constantment trobava temps per oferir els seus consells i suport a la nostra nova generació d’estrelles. També ocupa un lloc molt especial en la meva memòria, ja que va ser el primer guanyador després que M-Sport Poland es convertís en el proveïdor del campionat. És important que reconeguem el seu impacte inoblidable al JWRC i creiem que aquest premi és la millor manera d’honorar el seu llegat. »

Maciej Woda, director de M-Sport Poland i cap del JWRC.

El premi Craig Breen Spirit of Rallying s’atorgarà al final de la temporada. El guanyador serà escollit per un jurat independent i es donarà a conèixer al final de la cinquena i última prova del calendari programada a Grècia (Acròpolis del 5 al 8 de setembre).

Un JWRC a l’alça

És difícil explicar per què aquest entusiasme s’està produint aquest any, perquè no ha canviat res en aquesta fórmula promocional.

Podrien ser els rumors cada cop més insistents sobre l’abandonament del Rally1 (2025?, 26?) i la introducció del Rally2 com a categoria principal? El preu d’una temporada amb un Rally2 ha patit inflació, és més “raonable” començar amb un Rally3? Aquesta afluència més gran de pilots podria ser una de les recompenses de l’operació FIA Rally Star?

En definitiva, siguin quines siguin les causes, el que és agradable és veure que el JWRC finalment s’assemblarà a un autèntic campionat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments