Primer cap de setmana de competició a l’Extreme E ple de novetats, amb incorporacions d’equips i noves parelles de pilots.
Arribats a Jeddah, l’Arabia Saudita guardava una nova disputa del Desert X Prix amb un nou traçat amb grans salts i una característica molt important, les roderes, qui jugarien un gran paper durant el cap de setmana.
Aquesta temporada, una vegada més, cada cap de setmana suposarà doble cursa, o el que és el mateix, el doble de punts a repartir, el que obliga els equips a esmolar les seves màquines i no fallar gaire per tal de no donar avantatge a la resta d’equips.
RONDA 1
La primera ronda a Jeddah disputada en dissabte començava amb la Q1 amb les dues mànigues de classificació.
La prova inicial de la Q1 protagonitzada per Veloce i McLaren de principi a fi amb l’equip Sun Minimeal amb la Klara Andersson donant guerra a Andreas Bakkerud (JBXE)
La segona de les mànegues dominada per l’equip Rosberg RXR sobradament, on la Laia Sanz obtingué un tercer lloc al ser incapaç de superar Catie Munnings, pilot de l’equip Andretti. En aquesta cursa també cal destacar el millor temps al sector 1 de Travis Pastrana de l’equip nouvingut, Legacy Motor Club.
Pel que fa a la Q2, la Laia amb el company d’equip Fraser McConnell aconseguien redimir-se del mal resultat a la Q1 obtenint victòria, liderant la cursa de principi a fi i classificant-se per la «Grand Final»
A la següent cursa de la Q2, una gran batalla entre Timo Scheider, Timmy Hansen, Mikhaella Ahlin-Kottulinksky i la Cristina Gutierrez que es va anar desfent fins al moment del canvi de pilot (Switch Zone) on RXR i l’equip McLaren es van avançar i van protagonitzar una persecució i lluita amb el desenllaç favorable a Kristoffersson.
A la «Redemption Race», o el que és el mateix, cursa de consolació, només va haver-hi cònsol per a l’equip americà del Legacy Motor Club, qui acumulava més kilòmetres amb Gray Leadbetter i Travis Pastrana, que aconseguien la segona posició en la cursa guanyada per Andretti i Timmy Hansen creuant la línia de meta.
Ja a la final, sortida impecable de Ekstrom qui sorprèn a tothom amb un tall a la primera corba i aconsegueix col·locar-se primer. Poc després de deixar a tothom bocabadat, Kristoffersson apareix com si res i es col·loca líder.
Ja un cop realitzats els reglamentaris canvis de pilots, el frec a frec entre McLaren, Mattias Ekstrom, i l’equip del Rosberg RXR, amb el pilot suec Johan Kristoffersson, passava a les mans de Cristina Gutierrez i a Mikhaela Ahlin-Kottulinsky respectivament.
Més enllà de rebaixar la tensió, la lluita cobrava encara més força fins al punt d’arribar a establir contacte en diverses ocasions on els vehicles arrossegaven peces i és desprenien de parts de fibra, després de intercanvis de posicions finalment l’equip alemany Rosberg RXR amb Ahlin-Kottulinsky aconsegueix creuar la línia de meta primera amb Cristina Gutierrez segona. Més endarrerida Molly Taylor (Veloce) i Fraser McConnell (ACCIONA-Sainz) contacten provocant la bolcada de l’equip espanyol.
RONDA 2
La nova ronda disputada en Diumenge preveia amb els mateixos protagonistes de la jornada de Dissabte. On novament un sac ben ple de punts esperaven ser repartits.
La Q1 ens deixava la sorpresa en la primera mànega en forma de Travis Pastrana del Legacy Motor Club, qui amb una excel·lent estratègia Hyperdrive a la sortida, avançava a McLaren, RXR i Veloce, tots amb pilots femenines. Tots els esforços de Travis per fer marge van quedar en no res en fer el canvi de pilot, ja que la Gray Leadbetter no va poder aguantar la pressió de Johan Kristoffersson i Kevin Hansen. Finament, era Kristoffersson qui aconseguia la victòria a la primera tanda de curses del matí.
A la segona sessió de la Q1 l’ACCIONA-Sainz amb la Laia Sanz i la Catie Munnings protagonitzaven una lluita aferrissada que es transportaria als pilots masculins Fraser McConnell i Timmy Hansen, sent el pilot jamaicà de l’equip Sainz qui aguantes la pressió del pilot suec d’Andretti.
A la Q2 la primera cursa el protagonisme immediatament va anar a parar a Mattias Ekstrom, qui va tornar a fer la mateixa acció que en la Ronda 1 amb l’ús de l’Hyperdrive des de la sortida i optant per traçar una línia més ampla per després tancar al revolt i superar els seus rivals.
Només Kevin Hansen (Veloce) era capaç de buscar les pessigolles a Ekstrom, però, no va ser fins a ment sobre la «Switch Zone» on Veloce va realitzar l’avança McLaren, el que s’explica com una badada al canvi de pilot entre Ekstrom i Cristina Gutierrez, canvi lent que els hi costava el primer lloc.
Andretti, escalant posicions aconsegueix remuntar i emportar-se la victòria. Per darrere, McLaren i Cristina Gutierrez, aconsegueixen robar-li el segon lloc a la Molly Taylor (Veloce) després d’una forta lluita.
A la segona sessió de la Q2 és Kristoffersson qui es treu una estratègia a la sortida, calcada a la mateixa que feia Ekstrom amb el «boost» de l’Hyperdrive més tard que la resta per tal de maximitzar les opcions d’arribar per davant de tots al primer gate. Laia Sanz per darrere amb la lluita frec a frec de Klara Andersson (Sun Minimeal) i l’americana Gray Leadbetter (Legacy Motor Club) qui ni afluixaven ni en els salts que es trobaven, espectacular el porta a porta en ple vol.
Ja amb els pilots canviats, Pastrana assumia alt risc per tal de desfer-se de Fraser McConnell i poder atacar al RXR i aconseguir els punts per classificar-se per a la final. Un esforç que no va poder fructiferar, ja que va ser incapaç d’arribar al vehicle de l’equip Rosberg, Pastrana s’hauria de conformar amb la segona posició el que els enviava de nou a la Redemption Race (cursa de consolació)
A la Redeption Race, inici de cursa boig, amb la Cristina Gutierrez disparant el seu McLaren, en primer lloc, Dania Akeel impacta amb la Cristina i la pilot del JBXE (Jenson Button) bolca el vehicle, fet que provoca la neutralització de la cursa, bandera vermella i, per tant, s’hauria de tornar a fer la sortida. Ja sense el JBXE, la represa dona l’oportunitat a Travis Pastrana per endur-se el primer lloc a la primera porta.
Fets els canvis de pilot, Gray Leadbetter, sentia la forta pressió de Mattias Ekstrom qui no tenia pietat de la jove pilot americana de 19 anys i li treia la victòria de la Redemption Race a l’última tanca abans d’encarar la línia de meta.
Arribats a la final, McConnell marcava el ritme des de l’inici escapant ràpidament de la baralla que hi havia darrere seu. Timmy Hansen (Andretti) sembla l’únic equip capaç d’igualar el ritme de l’ACCIONA-Sainz, qui al canvi de pilot, la Laia li tocaria apretar fort per evitar que Catie Munnings possés en perill el triomf de l’equip peninsular.
Laia Sanz i Fraser McConnell aconsegueixen donar a l’ACCIONA-Sainz (gestionat per l’empresa catalana QEV Technologies) el primer triomf de la temporada 2024, una victòria que afirma Laia, que celebrarà molt, ja que li servirà per treure’s el mal gust de boca que li va quedar l’any passat de perdre el títol a l’última volta a la Final a Xile.