Hyundai reestructura el seu organigrama i treballa en millorar el Rally2

Les coses continuen movent-se a Hyundai. El desembre passat Cyril Abiteboul, que encara no era el president de tota l’entitat, va dir que es plantejava fer diversos canvis perquè el seu equip s’ajustés a les seves ambicions. L’endemà del segon triomf consecutiu al WRC ha confirmant l’estratègia posada en marxa pel francès amb moviments interns a nivell del departament de competició de clients.

A l’organigrama apareixen dues posicions noves. Andrea Cisotti és ara el Project Manager del Rally2, mentre que Julien Moncet té una funció idèntica per al circuit. Al mateix temps, Benoît Nogier és nomenat Customer Racing Manager. L’objectiu anunciat per Hyundai és orientar i millorar millor els elements d’aquest servei.

rally_Sardenya_2023_ Suninen Hyundai i20 rally2
Nacho Mateo

En aquest trio, Nogier és la principal novetat, Cisotti i Moncet ja fa anys que formen part de la plantilla. Anteriorment director comercial de Citroën Racing, Peugeot Sport i director d’automobilisme de Renault Sport, el francès té una àmplia experiència en aquest camp. Coordinarà els equips de planificació, vendes i postvenda dins del departament de Customer Racing per oferir el màxim nivell de suport als clients de Rally2 i TCR.

«Hyundai Motorsport ha creat un departament de Customer Racing que té una bona reputació en ral·lis i en pista. Com a Customer Racing Manager, la meva primera tasca és mantenir aquesta reputació i construir sobre el que ja existeix, amb les persones que treballen al departament i les nostres relacions amb els clients. També podem començar a definir una estratègia per al futur de Hyundai Motorsport Customer Racing, per consolidar la nostra posició en el motoresport i donar als equips i pilots la confiança que necessiten per convertir-se o seguir sent clients de Hyundai Motorsport.

Benoît Nogier

Les evolucions de Hyundai per al Rally2

Nacho Mateo

Hyundai ha estat treballant en el seu i20 Rally2 ja que els seus directes competidors han presentat nous cotxes, molt més eficaços. Skoda va estrenar el seu Fabia RS Rally2 la temporada passada, mentre que Toyota va treballar tot l’any per estrenar al Monte-Carlo de 2024 el Yaris Rally2.

Tot i que aquesta temporada la marca coreana no té un equip oficial a la categoria, és molt conscient que necessita un bon cotxe per als seus clients i també per a les seva sostenibilitat econòmica.

En unes declaracions al mitjà DirtFish, Nicolas Ciamin va explicar que la marca té preparades evolucions per al cotxe:

El cotxe era fiable; aquest és el primer punt i és molt important. Ara, des que es va llançar el cotxe, s’ha mantingut força igual i estem esperant moltes actualitzacions en els propers dos mesos. Ho estem esperant força perquè no hem pogut lluitar amb els pilots de davant. He forçat, però no n’hi ha hagut prou.

Ciamin

Segons Ciamin, l’i20 Rally2 no té prou potència per seguir el ritme dels seus rivals. Però confia que això canviï aviat.

Pel que hem vist fins ara amb els splits, el motor és força feble. Sempre que es tracta d’un tram costa amunt estem realment lluny del ritme. És una cosa en què ja estan treballant.

Ciamin

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments