Ferrari ha encapçalat la taula de temps en dos dels tres dies d’entrenaments.
Ahir, Carlos Sainz va ser el més ràpid a la pista, mentre que avui li ha tocat a Charles Leclerc pujar al capdamunt de la classificació. Al volant durant la segona part del dia, el monegasc ha aturat el cronòmetre amb un 1:30.322 amb el compost C4 nou. I ha estat un pilot de Ferrari el més ràpid en aquesta prova, amb Carlos Sainz al capdavant amb l’1:29.921 que va marcar ahir.
Tot i això, en els últims compassos de la prova, George Russell (Mercedes) s’ha acostat força al temps de Leclerc, aconseguint la segona posició a 46 mil·lèsimes. L’anglès muntava el mateix compost de pneumàtics i ha aprofitat les condicions de la pista en baixar la temperatura. La sorpresa d’última hora l’ha protagonitzat Zhou Guanyu, tercer amb l’Stake F1 amb un temps d’1:30.647. El tricampió del món Max Verstappen ha estat quart (1:30.755, C3) amb Yuki Tsunoda (Racing Bulls) cinquè a 1:30.775 (C4).
Com sempre, no es pot donar gaire importància als temps de les proves, ja que hi ha molts factors desconeguts que tenen un impacte significatiu en el rendiment, començant perquè càrregues de combustible, així com el fet que els equips no estan treballant tots amb el mateix programa.
Avui han sortit a pista 19 pilots. La sessió del matí es parava de nou durant uns 80 minuts després que una tapa de drenatge es desprengués quan Sergio Pérez hi ha passat per sobre amb el Red Bull. Com a resultat, s’ha cancel·lat la pausa per dinar i s’estirava la sessió fins a les 19h00 sense interrupcions.
Els equips podien fer diverses tandes llargues, cosa que els ha proporcionat moltes dades per analitzar en els propers dies, no només per preparar el Gran Premi de la setmana que ve, sinó també per orientar el desenvolupament dels cotxes durant la temporada. Pel que fa a Pirelli, la informació obtinguda del test és molt important, especialment per confirmar si les simulacions de càrrega aerodinàmica proporcionades pels equips durant l’aturada hivernal han tingut correlació amb la realitat a pista.
També avui s’han fet moltes voltes: 1.232 en total, equivalents a 6.667,584 quilòmetres. El C3 han estat de nou el compost més utilitzat (744 voltes), seguit del C1 (312) i el C2 (115). El C4 s’ha utilitzat el doble que ahir, amb 55 voltes, fet que demostra que diversos pilots buscaven el màxim rendiment, encara que aquest compost en concret no s’utilitzi aquí durant el cap de setmana de la cursa. Al llarg dels tres dies, la distància total recorreguda ha estat de 19.954.044 quilòmetres.