Gran presència catalana a l’Abu Dhabi Desert Challenge 2024, segona cursa del W2RC

91 vehicles estan autoritzats a prendre la sortida del pròleg: 41 estan inscrits al W2RC, amb 28 equips Ultimate, Challenger i SSV a les categories de la FIA

A Ultimate, Nasser Al Attiyah (Nasser Racing by Prodrive) formarà equip amb Edouard Boulanger per primera vegada en un Hunter i un equip renovat. Yazeed Al-Rajhi (Overdrive Racing) espera acabar la seva primera cursa de la temporada. Rokas Baciuska, acompanyat del català Oriol Vidal, i Austin Jones (Can-Am Factory), acompanyat d’un altre català, Oriol Mena, inscrits a Challenger, van entrar al Top 10 de la taula general l’any passat. Iàssir Seaidan (MMP) i Joao Ferreira (Can-Am Factory), presents a SSV, poden imitar-los aquest any.

Poc més d’un mes després de l’arribada del Dakar, i ja s’han produït canvis importants entre els favorits de la temporada 3. Entre els 15 Ultimate inscrits totes les càmeres dels fotògrafs es van centrar en un nou equip: Nasser Al Attiyah i Edouard Boulanger comencen junts a Abu Dabi. Al-Attiyah espera un canvi de rumb aquesta temporada amb l’antic copilot de Peterhansel, en un Hunter i un equip redissenyats (veure la seva declaració).

Yazeed Al Rajhi es queda amb Timo Gottschalk i Hilux Overdrive Racing, el saudita estrena aquesta temporada una nova configuració del Toyota, l’Hilux T1+ Evo, més ample i dotat de més recorregut de suspensions. Els nous amortidors del darrere del pick-up japonès encara no han demostrat la seva eficàcia. Tots els pilots del Toyota Gazoo Racing, així com Guerlain Chicherit, es troben en aquesta situació.

Nasser Al-Attiyah and Mathieu Baumel
Nasser Al-Attiyah (QAT) and Mathieu Baumel (FRA) of Nasser Racing race during stage 06 of Rally Dakar 2024 in Shubaytah, Saudi Arabia on January 11, 2024 // Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool // SI202401110541 // Usage for editorial use only //

El francès, associat aquesta temporada amb Guillaume De Mevius, va decidir afegir-hi una altra incògnita. El duo provarà i desenvoluparà pneumàtics nous. Els Hilux números 201 i 202 van ser calçats amb Toyo Open Country. Un pneumàtic que Chicherit coneix dels seus anys en buggy i que podria proporcionar un bon avantatge a les dunes en termes de tracció, si la carcassa del pneumàtic americà resulta més resistent a l’esclafament quan està desinflat, que la recent reforçada per BF Goodrich. A les dunes, com més àmplia és la superfície de contacte amb el terra, més augmenta la sustentació del vehicle i evita que es clavi a la sorra.

Per De Mevius, 2n del W2RC just per davant de Chicherit, aquesta és també la seva primera participació a l’ADDC a Ultimate després de les seves experiències en Prototip Lleuger el 2021 i 2022 (veure la seva declaració).

Armand Moneleón és el primer català de la llista d’inscrits per aquesta cursa com a copilot de Lucas Moraes a bord d’un Toyota Hilux T1+. Dani Oliveras farà les mateixes tasques per a l’argentí Yacopini. Pau Navarro, ja recuperat del seu accident al Dakar, serà el primer pilot català inscrit. Al volant del MINI John Cooper Works Rally Plus de X-Raid espera sumar més quilometres d’experiència en aquesta categoria.

Gran presència catalana entre els Challenger i SSV

A Challenger, hi haurà dos copilots catalans entre els pilots capdavanters. Oriol Vidal acomopanyarà a Rokas Baciuska, mentre que Oriol Mena farà el mateix amb Austin Jones. L’any passat, els dos pilots de Can-Am Factory van estar entre els 10 primers de la general de la cursa.

Laia Sanz i el seu copilot italià Mauricio Gerini estaran presents en aquesta cursa amb un TAURUS T3 Max. La pilot catalana serà present en aquesta categoria gràcies al recolzament dels seus patrocinadors. A SSV, Iàsser Seaidan i Joao Ferreira són els favorits entre els 8 inscrits.

Un recorregut amb retorn als origens

L’Abu Dhabi Desert Challenge compta amb guanyadors de tan pedigrí com Schlesser, Vatanen, Peterhansel (posseïdor del rècord amb cotxes amb 7 victòries), Masuoka o Roma. Una prova imprescindible a la carrera de qualsevol pilot de la disciplina.

Amb un total de 1.902 quilòmetres, dels quals 1.179 cronometrats, l’edició del 2024 promet ser més dura per tenir un terreny més variat, però també per la navegació, que seguirà la línia iniciada al W2RC durant el final de la temporada 2023 al Marroc, el mes d’octubre passat, i ampliada al Dakar. Amb menys waypoints al road book, els pilots de i copilots hauran de pensar millor les seves decisions. Igual que el recorregut, la filosofia del road book també serà un retorn a les arrels de la disciplina.

L’esdeveniment ha estat pioner des del 1991 i la ruta de l’ADDC d’aquest any pretén ser un retorn a les arrels. En la 33a edició, la caravana, de la qual s’esperen un centenar de vehicles, tornarà a anar a l‘Oasi de Liwa, 200 quilòmetres al sud de la capital. És el veritable bressol dels Bani Yas, la tribu més nombrosa dels Emirats a que es deu la conquesta i la creació d’Abu Dhabi.

Aquest any, l’organitzador EMSO ha dissenyat un recorregut que portarà els competidors al cor de la cultura ancestral dels fundadors del país. L’Oasi de Liwa és a la frontera nord del país. A la seva regió hi ha Tal Moreeb, la duna més alta del món, que arriba gairebé a 300 metres d’alçada amb una inclinació de 50°. Després de dues nits a l’est d’Abu Dhabi a Al Dhannah City, una etapa que ja va aparèixer el 2023, la caravana acabarà l’especial 2 al peu de la duna de Moreeb per anar i establir-se durant tres nits a Mezaira’a Una ciutat que la carrera no visitava des del 2002.

Itinerari

26 de febrer: pròleg ADNOC Oasis (Total: 19 km – Pròleg: 5 km)
27 de febrer: Etapa 1 – Ruler’s Representative Court a Al Dhafrah Region – sortida i arribada a Al Dhannah (Total: 374 km – Especial: 248 km). Una etapa ja sobre les dunes, un començament fort.
28 de febrer: Etapa 2 – ADNOC Distribution – entre Al Dhannah i Mezaira’a (Total: 327 km – Especial: 239 km). Una primera part 100% a les muntanyes de sorra abans de seguir la frontera amb l’Aràbia Saudita i trobar una alternança de dunes i xots, el característic del Rub Al’ Khali.
29 de febrer: Etapa 3 – Abu Dhabi Sports Council – en bucle al voltant de Mezaira’a (Total: 414 km – Especial: 251 km). Algunes pistes s’inseriran al mig de l’oceà de sorra
1 de març: Etapa 4 – Al Futtaim-Toyota – de nou en bucle envoltant Mezaira’a (Total: 345 km – Especial: 231 km). Un perfil que es divideix en dues parts, semblant al de l’etapa 2.
2 de març: Etapa 5 – Abu Dhabi Aviation – entre Mezaira’a i Abu Dhabi (Total: 423 km – Especial: 205 km). El darrer dia de cursa no serà fàcil. La navegació podria sorprendre alguns competidors enmig de les dunes.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments