Hyundai abandona la combustió en la gamma N

La gamma europea de Hyundai experimentarà un canvi significatiu cap a la mobilitat elèctrica, amb l’Ioniq 5 N totalment elèctric emergint com l’únic cotxe de la gamma N.

Aquest és el final dels aclamats i30N i i20N.

«La producció de models ICE N acabarà per al mercat europeu a partir del febrer, d’acord amb el nostre compromís d’oferir als nostres clients una gamma de vehicles de zero emissions el 2035 i d’operar d’una manera 100% neutral en carboni el 2045»

«Hyundai està desenvolupant el Hyundai N com a pioner dels vehicles elèctrics d’alt rendiment. Els nostres clients es beneficiaran dels desenvolupaments tecnològics que faran que els vehicles elèctrics siguin encara més atractius en el futur».

L’i30 N, presentat el 2017, oferia una selecció de motors turbo de 2,0 litres amb fins a 276 CV, mentre que l’i20 N més petit, llançat el 2021, té un motor d’1,6 litres de 201 CV. Els «Hot Hatchs» van guanyar aficionats a tot arreu, però l’aposta per la mobilitat elèctrica ha dictat el final d’aquestes perles.

La gamma N inclou el Hyundai IONIQ 5 N, equipat amb dos motors elèctrics (un per eix) que ofereixen fins a 650 CV de potència màxima combinada. De 0 a 100 km/h passa en 3,4 segons, tot i pesar més de dues tones.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments